Archiwum Polityki

Predaktorzy

Na życzenie klientów poprowadzą szkolenia, zajmą się promocją, zorganizują egzotyczną wyprawę. Kto taki? Gwiazdy telewizyjnego dziennikarstwa i najpopularniejsi prezenterzy TV.

Krzysztof Ibisz, według rankingów jedna z najbardziej rozpoznawalnych osobowości telewizyjnych, obecnie związany z Polsatem i TV4, zawsze czuł w sobie żyłkę biznesmena. – Na początku lat 90. pracowałem jako aktor w Teatrze Studio. Z pensji ciężko było wyżyć. W teatrze wywieszano repertuar w gablotach. Poszedłem do dyrektora i powiedziałem, że ktoś musi myć te gabloty – więc może ja? Oburzył się: nie wypada, żeby aktor robił takie rzeczy.

Z fuchy w teatrze wyszły nici, ale Ibiszowi wpadł wówczas do głowy pomysł na większy biznes. – Zgłosiliśmy się z kolegą do Belwederu: mamy firmę i chcielibyśmy myć u was okna, zakomunikowaliśmy. Dzięki temu mogę powiedzieć, że pracowałem dla Lecha Wałęsy – myłem okna w jego gabinecie. Potem dostaliśmy też zlecenie z Kancelarii Premiera – 460 okien.

Biznes zlikwidował, gdy został posłem (1991 r.). Potem pochłonęła go kariera telewizyjna. Dziś jest także właścicielem spółki Ibisz Media Group, prowadzącej agencję gwiazd Starnet Media. Organizuje ona imprezy z udziałem prezenterów, aktorów i innych celebrytów. Wkrótce IMG uruchomi także nowy projekt internetowy – prowadzony przez Ibisza teleturniej w sieci. W najbliższych planach jest także wydanie książki jego autorstwa – poświęconej fitnessowi. W telewizji Ibiszowi nikt nie mówi, że może to nie wypada, żeby dziennikarz uczył innych, jak machać nogami.

Do tego, że gwiazdy TV występują w reklamach i prowadzą rozmaite imprezy komercyjne, zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Teraz kto żyw zakłada własny biznes. Popularność wynikającą z występowania w TV usiłują zdyskontować już nie tylko aktorzy i celebryci (jak choćby Katarzyna Cichopek, która po sukcesie w „Tańcu z gwiazdami” założyła własną szkołę tańca, czy telewizyjni kucharze Karol Okrasa i Robert Sowa, którzy uruchomili wspólnie Akademię Kulinarną), ale także dziennikarze i prezenterzy.

Polityka 24.2009 (2709) z dnia 13.06.2009; Kraj; s. 26
Reklama