Archiwum Polityki

Co robić, żeby się nie dać

Jedne firmy próbują przetrwać kryzys, inne chcą go wykorzystać.­ Niemal wszystkie schowały do szuflady swoje stare strategie. Dla właścicieli, szefów i pracowników przyszedł czas próby.
[rys.] JR/Polityka

W przedsiębiorstwach, które popadają w kłopoty, na pierwszy front wyszli cost killerzy, zabójcy kosztów. Pracownicy ich nienawidzą, bo tną wydatki bez litości. Często więc wynajmuje się wyspecjalizowane firmy: zrobią swoje, zainkasują pieniądze i znikną. Właściciele liczą, że wraz z nimi rozpłynie się część negatywnych emocji.

Zwykle zaczynają od rzeczy mało bolesnych. Na przykład nawet o połowę potrafią zmniejszyć rachunki telefoniczne. To akurat nie jest trudne.

Polityka 26.2009 (2711) z dnia 27.06.2009; Raport; s. 34