Archiwum Polityki

Żegnamy reklamy

Hiszpanie od stycznia będą mieli telewizję publiczną bez reklam. Nowości filmowe i mecze piłki nożnej zastąpi misja.

W filmie „Porozmawiaj z nią” Pedro Almodovara prezenterka telewizyjna przeprowadza wywiad z bohaterką Lydią. Napastowana coraz bardziej niesmacznymi pytaniami, Lydia usiłuje opuścić studio. Wtedy dziennikarka uczepia się jej i wlecze po ziemi, wrzeszcząc: „ja jedna mam odwagę robić wywiady na żywo! Ty też powinnaś się odważyć mówić o problemach!”

Kto oglądał hiszpańską telewizję, wie, że to nie zwykła fantazja, ale realia. Co prawda w telebasura, czyli teleśmieciach, celują kanały komercyjne, ale nadająca na dwóch kanałach publiczna telewizja (TVE) nie pozostaje w tyle w gonitwie za widzem.

Polityka 36.2009 (2721) z dnia 05.09.2009; Świat; s. 72