Archiwum Polityki

Techno echo. Przegląd nowości technicznych

Na rynku pojawia się mnóstwo nowych, mniej lub bardziej użytecznych (i zrozumiałych) urządzeń. Ta rubryka, mamy nadzieję, choć trochę pomoże zorientować się w tym gąszczu.
Wiatrak bez wiatraka

Dla tych, którzy nie przepadają za klimatyzacją, ale i krzywym okiem patrzą na tradycyjne wentylatory, firma Dyson ma coś z zupełnie innej beczki: serię Dyson Air Multiplier. Urządzenia te są skuteczne jak zwykły wiatraczek, ale po pierwsze, strumień powietrza jest całkowicie stabilny i pozbawiony turbulencji, a po drugie, na zewnątrz brak jakichkolwiek ruchomych elementów, co ucieszy posiadaczy małych dzieci oraz zwierząt, a także każdego, kto usiłował oczyścić siatkową obudowę i łopatki wentylatora z kurzu. Mówiąc krótko, Air Multiplier to wentylator bez wiatraka. W rzeczywistości, oczywiście, wiatrak jest obecny, ale został ukryty w nieruchomej części obudowy, stanowiącej jednocześnie podstawę wentylatora. Nowa seria Dysona składa się z kilku modeli – o różnych rozmiarach (od małego na biurko, po urządzenie wysokości półtora metra), kształtach i kolorach. Ceny od 300 dol. w górę.

 

Skok w HD

Specjalizująca się w produkcji akcesoriów komputerowych firma Logitech przełamuje schemat – w nowej serii kamer internetowych proponuje użytkownikom komunikację w rozdzielczości 720 pikseli, nagrywanie filmów w jakości Full HD oraz – dzięki oprogramowaniu Logitech Vid HD – umieszczanie owych filmów na łamach serwisów społecznościowych po naciśnięciu jednego zaledwie klawisza. Producent przekonuje, że czas skończyć z kiepską jakością przekazu wideo, do którego przywykliśmy w Internecie. Oprogramowanie Logitech Fluid Crystal zapewnić ma pozbawiony zakłóceń przesył klarownego, żywego obrazu. Kamery trafią do sprzedaży w Polsce prawdopodobnie w sierpniu. Cena najprostszej – Logitech HD Webcam C270 – wyniesie około 130 zł. Za najbardziej zaawansowaną, wyposażoną w mikrofon stereofoniczny – Logitech HD Pro Webcam C910 – trzeba będzie zapłacić około 400 zł.

Polityka 31.2010 (2767) z dnia 31.07.2010; _PUSTY_; s. 74
Reklama