Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Techno echo. Przegląd nowości technicznych

Na rynku pojawia się mnóstwo nowych, mniej lub bardziej użytecznych (i zrozumiałych) urządzeń. Ta rubryka, mamy nadzieję, choć trochę pomoże zorientować się w tym gąszczu.
Wiatrak bez wiatraka

Dla tych, którzy nie przepadają za klimatyzacją, ale i krzywym okiem patrzą na tradycyjne wentylatory, firma Dyson ma coś z zupełnie innej beczki: serię Dyson Air Multiplier. Urządzenia te są skuteczne jak zwykły wiatraczek, ale po pierwsze, strumień powietrza jest całkowicie stabilny i pozbawiony turbulencji, a po drugie, na zewnątrz brak jakichkolwiek ruchomych elementów, co ucieszy posiadaczy małych dzieci oraz zwierząt, a także każdego, kto usiłował oczyścić siatkową obudowę i łopatki wentylatora z kurzu. Mówiąc krótko, Air Multiplier to wentylator bez wiatraka. W rzeczywistości, oczywiście, wiatrak jest obecny, ale został ukryty w nieruchomej części obudowy, stanowiącej jednocześnie podstawę wentylatora. Nowa seria Dysona składa się z kilku modeli – o różnych rozmiarach (od małego na biurko, po urządzenie wysokości półtora metra), kształtach i kolorach. Ceny od 300 dol. w górę.

 

Skok w HD

Specjalizująca się w produkcji akcesoriów komputerowych firma Logitech przełamuje schemat – w nowej serii kamer internetowych proponuje użytkownikom komunikację w rozdzielczości 720 pikseli, nagrywanie filmów w jakości Full HD oraz – dzięki oprogramowaniu Logitech Vid HD – umieszczanie owych filmów na łamach serwisów społecznościowych po naciśnięciu jednego zaledwie klawisza. Producent przekonuje, że czas skończyć z kiepską jakością przekazu wideo, do którego przywykliśmy w Internecie. Oprogramowanie Logitech Fluid Crystal zapewnić ma pozbawiony zakłóceń przesył klarownego, żywego obrazu. Kamery trafią do sprzedaży w Polsce prawdopodobnie w sierpniu. Cena najprostszej – Logitech HD Webcam C270 – wyniesie około 130 zł. Za najbardziej zaawansowaną, wyposażoną w mikrofon stereofoniczny – Logitech HD Pro Webcam C910 – trzeba będzie zapłacić około 400 zł.

Polityka 31.2010 (2767) z dnia 31.07.2010; _PUSTY_; s. 74
Reklama