Przejdź do treści
Janina Paradowska
23 lutego 2011
Galerie

Aaaaaby katar łagodzić

23 lutego 2011
„Efisan” podosił siły życiowe na iście herkulesowe wyżyny. „Efisan” podosił siły życiowe na iście herkulesowe wyżyny. Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej
Przedwojennym reklamom i ogłoszeniom nie wystarczało być Aaaaaktualnie na pierwszym miejscu. Tak jak dzisiejsze musiały być dobre i zaciekawiać odbiorcę (jakże odmienny bywał to klient i język). Na przykład te farmaceutyczne: polecając się pamięci Szanownego Pana Doktora i ścieląc się do nóżek Szanownej Pani Doktorowej, nie mogły przemilczeć o świetnym rezultacie.

Marketing w medycynie ma głębokie korzenie i jego pionierzy też mieli nieposkromioną inwencję.
Reklamy leków pojawiały się w prasie, na słupach ogłoszeniowych i w witrynach aptek. Zmarznięta witryna apteki w styczniu 1938 r. Warszawa, Rynek Starego Miasta (od ulicy Jezuickiej).Narodowe Archiwum Cyfrowe Reklamy leków pojawiały się w prasie, na słupach ogłoszeniowych i w witrynach aptek. Zmarznięta witryna apteki w styczniu 1938 r. Warszawa, Rynek Starego Miasta (od ulicy Jezuickiej).
Matko, wybór należy do ciebie. „Actitran” mógł leczyć „zołzowatość” i a nawet używać „zaniżonych cen” ale te zwroty stają się coraz mniej zrozumiałe.Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej Matko, wybór należy do ciebie. „Actitran” mógł leczyć „zołzowatość” i a nawet używać „zaniżonych cen” ale te zwroty stają się coraz mniej zrozumiałe.
Nawet słoniwych rozmiarów katar usuwał, łagodził „Algorhin”. Zachęcając komiksową opowiastką.Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej Nawet słoniwych rozmiarów katar usuwał, łagodził „Algorhin”. Zachęcając komiksową opowiastką.
Reklama z klasycznym rysunkiem z 1937r. „Dicodid” ratuje przed kaszlem w miejscu publicznym. To nic takiego? A pamiętamy „Śmierć urzędnika”?Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej Reklama z klasycznym rysunkiem z 1937r. „Dicodid” ratuje przed kaszlem w miejscu publicznym. To nic takiego? A pamiętamy „Śmierć urzędnika”?
Kolorowa fotografia na plaży? To znowu „Efisan”. Pierwiastki życia zawsze potrzebne. Do dziś.Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej Kolorowa fotografia na plaży? To znowu „Efisan”. Pierwiastki życia zawsze potrzebne. Do dziś.
„Atophanyl” do wstrzykiwań na schorzenia gośćcowe. Brzmi poważnie. I ta posągowa sylwetka przechylona przez ból. Art deco.Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej „Atophanyl” do wstrzykiwań na schorzenia gośćcowe. Brzmi poważnie. I ta posągowa sylwetka przechylona przez ból. Art deco.
Ogłoszenia drobne z secesyjnymi ornamentami. „Spluwaczki hygieniczne” dbały o komfort w przestrzeni publicznej.Dział zbiorów specjalnych Głównej Biblioteki Lekarskiej Ogłoszenia drobne z secesyjnymi ornamentami. „Spluwaczki hygieniczne” dbały o komfort w przestrzeni publicznej.
Higiena - to słowo zdobyło popularność w XX wieku. Zdrowie=higiena=czystość. Reklama mydła 'Kołłontay' na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu, 1929r.Narodowe Archiwum Cyfrowe Higiena - to słowo zdobyło popularność w XX wieku. Zdrowie=higiena=czystość. Reklama mydła "Kołłontay" na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu, 1929r.
W latach 30. o czytośc ubrań dbał proszek „Radion”. Ten produkt królował w drogeriach dzieki pomysłowym reklamom.Narodowe Archiwum Cyfrowe W latach 30. o czytośc ubrań dbał proszek „Radion”. Ten produkt królował w drogeriach dzieki pomysłowym reklamom.
Perła polskiego plakatu reklamowego „Radion - sam pierze”  Tadeusza Gronowskiego.za Muzeum Plakatu Perła polskiego plakatu reklamowego „Radion - sam pierze” Tadeusza Gronowskiego.
Profilaktyka to zdrowe odżywianie. Reklama masła roślinnego na ulicach Poznania.Narodowe Archiwum Cyfrowe Profilaktyka to zdrowe odżywianie. Reklama masła roślinnego na ulicach Poznania.
Pojawiły się ogólnopolski kampanie dotyczące żywienia. Plakat reklamowy wg projektu K. Ostrowskiego propagujacy spożywanie ryb morskich.K. Ostrowski/Narodowe Archiwum Cyfrowe Pojawiły się ogólnopolski kampanie dotyczące żywienia. Plakat reklamowy wg projektu K. Ostrowskiego propagujacy spożywanie ryb morskich.
Wańkowiczowskie „Cukier krzepi” - jeden z najsłynniejszych sloganów reklamowych dwudziestolecia na plakacie.jezuicka13.pl Wańkowiczowskie „Cukier krzepi” - jeden z najsłynniejszych sloganów reklamowych dwudziestolecia na plakacie.
Okazuje się, że już przed wojna zakłady tytoniowe dbały o zdrowie palaczy.Narodowe Archiwum Cyfrowe Okazuje się, że już przed wojna zakłady tytoniowe dbały o zdrowie palaczy.
  • marketing
Janina Paradowska

Więcej na ten temat
  • Na karłowatość i zołzowatość

Reklama
POLITYKA
Prenumerata Inpost Subskrypcja
Facebook Twitter Instagram

Nasze wydawnictwa

wydanie polityka
wydanie polityka
wydanie specjalne
wydanie specjalne
wydanie pomocnik historyczny
wydanie pomocnik historyczny
wydanie pulsar świat nauki
wydanie pulsar świat nauki
wydanie pulsar wiedza i życie
wydanie pulsar wiedza i życie
  • Redakcja Polityki
  • Biuro reklamy
  • Napisz do redakcji
  • BOK dla subskrybentów
  • O Polityce
  • Regulamin serwisu
  • Zasady publikacji komentarzy
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Informacje dla akcjonariuszy
  • Ustawienia cookie

Aplikacje Polityki

iOS i Android
iOS i Android
W aplikacjach publikujemy pełne wydania tygodnika POLITYKA oraz nasze pisma.

 

Aplikacja Fiszki fiszki
Fiszki Polityki
Aplikacja dla zabieganych z newsami ze świata nauki, technologii i kultury.
  • Pulsar
  • Polityka Insight
  • Leśniczówka Nibork
  • Projekt: Cogision, Ładne Halo
  • Wykonanie: Vavatech
  • Prawa autorskie © POLITYKA Sp. z o.o. S.K.A.