Janina Paradowska
Galerie

10 najlepszych zagranicznych filmów 2016 roku

28 grudnia 2016
tutaj."> 8. <b>„Lion. Droga do domu”</b>, reż. Garth Davis. Medytacja na temat rodziny, poszukiwania korzeni i własnej tożsamości. Jeden z najbardziej poruszających filmów roku.
<br></br>
Więcej o filmie „Lion. Droga do domu” przeczytacie <a href=tutaj." mmid="20102949" /> tutaj."> 8. „Lion. Droga do domu”, reż. Garth Davis. Medytacja na temat rodziny, poszukiwania korzeni i własnej tożsamości. Jeden z najbardziej poruszających filmów roku.

Więcej o filmie „Lion. Droga do domu” przeczytacie tutaj.
Forum Film / materiały prasowe
W 2016 roku mieliśmy okazję podziwiać na wielkim ekranie niezwykłe produkcje. Przed Wami autorskie zestawienie najlepszych filmów zagranicznych 2016 roku, które przygotował Janusz Wróblewski. W galerii znajdziecie kadry z produkcji, które po prostu należy zobaczyć, a także z tych, które z pewnością zasługują na miano filmowych smaczków. Sprawdźcie koniecznie, co znalazło się na liście Janusza Wróblewskiego. Być może dzięki temu zestawieniu będziecie mieli okazję poznać obraz, który stanie się Waszym filmem 2016 roku. Zestawienie składa się z 10 propozycji. Znajdziecie w nim filmy pełnometrażowe, animacje czy dokumenty. Kolejność jest oczywiście niezwykle istotna!

Filmowe podsumowanie roku 2016 znajdziecie także tutaj.
10. „Zabójczyni”, reż. Hsiao-hsien Hou. Zniewalająco piękna wizualnie historia rozgrywająca się na przełomie VIII i IX w., u schyłku panowania dynastii Tang.

Recenzję filmu znajdziecie tutaj.Gutek Film/materiały prasowe 10. <b>„Zabójczyni”</b>, reż. Hsiao-hsien Hou. Zniewalająco piękna wizualnie historia rozgrywająca się na przełomie VIII i IX w., u schyłku panowania dynastii Tang. <br></br> Recenzję filmu znajdziecie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1653924,1,recenzja-filmu-zabojczyni-rez-hsiao-hsien-hou.read"><b>tutaj</b></a>.
9. „Zjawa”, reż. Alejandro González Ińárritu. Hollywoodzkie widowisko o zemście ze świetną rolą Leonarda DiCaprio i magicznymi zdjęciami Emmanuela Lubezkiego.

Recenzję przeczytacie tutaj.Imperial Cinepix/materiały prasowe 9. <b>„Zjawa”</b>, reż. Alejandro González Ińárritu. Hollywoodzkie widowisko o zemście ze świetną rolą Leonarda DiCaprio i magicznymi zdjęciami Emmanuela Lubezkiego. <br></br> Recenzję przeczytacie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1648190,1,recenzja-filmu-zjawa-rez-alejandro-g-inrritu.read"><b>tutaj</b></a>.
7. „Wojna”, reż. Tobias Lindholm. Bohaterstwo na polu bitwy podane w wątpliwość w czasie procesu sądowego po zakończeniu działań wojskowych.

Recenzję „Wojny” znajdziecie tutaj.Aurora Films/materiały prasowe 7. <b>„Wojna”</b>, reż. Tobias Lindholm. Bohaterstwo na polu bitwy podane w wątpliwość w czasie procesu sądowego po zakończeniu działań wojskowych. <br></br> Recenzję „Wojny” znajdziecie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1663526,1,recenzja-filmu-wojna-rez-tobias-lindholm.read"><b>tutaj</b></a>.
6. „Scena ciszy”, reż. Joshua Oppenheimer. Wybitny, powściągliwy, poetycki, utrzymany w niereportażowym tonie dokument o życiu w kłamstwie przez pół wieku i próbie obudzenia sumienia w sprawcach ludobójstwa w Indonezji.

Recenzję filmu „Scena ciszy” przeczytacie tutaj, a tu galeria z najlepszymi zdjęciami z tej produkcji.Against Gravity/mat. pr. 6. <b>„Scena ciszy”</b>, reż. Joshua Oppenheimer. Wybitny, powściągliwy, poetycki, utrzymany w niereportażowym tonie dokument o życiu w kłamstwie przez pół wieku i próbie obudzenia sumienia w sprawcach ludobójstwa w Indonezji. <br></br> Recenzję filmu „Scena ciszy” przeczytacie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1657944,1,recenzja-filmu-scena-ciszy-rez-joshua-oppenheimer.read"><b>tutaj</b></a>, a <a href="http://www.polityka.pl/galerie/1683864,1,najlepsze-zdjecia-z-filmu-scena-ciszy.read"><b>tu</b></a> galeria z najlepszymi zdjęciami z tej produkcji.
5. „Anomalisa”, reż. Duke Johnson, Charlie Kaufman. Kafkowsko-surrealistyczna animacja dla dorosłych o samotności, alienacji, lęku i potwornej biurokratyczno-korporacyjnej rutynie, od której się wariuje.United International Pictures/mat. pr. 5. <b>„Anomalisa”</b>, reż. Duke Johnson, Charlie Kaufman. Kafkowsko-surrealistyczna animacja dla dorosłych o samotności, alienacji, lęku i potwornej biurokratyczno-korporacyjnej rutynie, od której się wariuje.
4. „Pokój”, reż. Lenny Abrahamson. Zaskakująco dojrzały, gorzki dramat psychologiczny o trudnej relacji seksualnej niewolnicy i jej dziecka urodzonego z gwałtu.

Recenzja filmu „Pokój” do przeczytania tutaj.Monolith Films/materiały prasowe 4. <b>„Pokój”</b>, reż. Lenny Abrahamson. Zaskakująco dojrzały, gorzki dramat psychologiczny o trudnej relacji seksualnej niewolnicy i jej dziecka urodzonego z gwałtu. <br></br> Recenzja filmu „Pokój” do przeczytania <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1651476,1,recenzja-filmu-pokoj-rez-lenny-abrahamson.read"><b>tutaj</b></a>.
3. „Syn Szawła”, reż. László Nemes. Film o Zagładzie inspirowany prozą węgierskiego noblisty Imre Kertésza. Tragedia ukazana w sposób, na jaki żaden filmowiec dotychczas się nie zdobył.

O filmie „Syn Szawła” przeczytacie także tutaj.materiały prasowe 3. <b>„Syn Szawła”</b>, reż. László Nemes. Film o Zagładzie inspirowany prozą węgierskiego noblisty Imre Kertésza. Tragedia ukazana w sposób, na jaki żaden filmowiec dotychczas się nie zdobył. <br></br> O filmie „Syn Szawła” przeczytacie także <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1647312,1,syn-szawla-szokujacy-dramat-o-zagladzie.read"><b>tutaj</b></a>.
2. „Lobster”, reż. Yorgos Lanthimos. Szokująca, dystopijna wizja społeczeństwa przyszłości, w którym zmusza się ludzi do udawania uczuć i zawierania sztucznych związków partnerskich.

A tutaj recenzja filmu „Lobster”.UIP/materiały prasowe 2. <b>„Lobster”</b>, reż. Yorgos Lanthimos. Szokująca, dystopijna wizja społeczeństwa przyszłości, w którym zmusza się ludzi do udawania uczuć i zawierania sztucznych związków partnerskich. <br></br> A <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1651480,1,recenzja-filmu-lobster-rez-giorgos-lanthimos.read"><b>tutaj</b></a> recenzja filmu „Lobster”.
1. „Zupełnie Nowy Testament”, reż. Jaco Van Dormael. Starotestamentowy Jahwe jako tyran i sadysta, czyli feministyczny rzut oka na patriarchalną tradycję chrześcijaństwa.

Więcej o „Zupełnie Nowym Testamencie” przeczytacie tutaj, a jeśli chcecie poznać polskie propozycje filmowe zasługujące na miano najlepszych produkcji 2016 roku, zajrzyjcie tu.Fabrizio Maltese/Gutek Film 1. <b>„Zupełnie Nowy Testament”</b>, reż. Jaco Van Dormael. Starotestamentowy Jahwe jako tyran i sadysta, czyli feministyczny rzut oka na patriarchalną tradycję chrześcijaństwa. <br></br> Więcej o „Zupełnie Nowym Testamencie” przeczytacie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1643860,1,ewangelizowanie-na-kinowym-ekranie.read"><b>tutaj</b></a>, a jeśli chcecie poznać polskie propozycje filmowe zasługujące na miano najlepszych produkcji 2016 roku, zajrzyjcie <a href="http://www.polityka.pl/galerie/1688320,1,10-najlepszych-polskich-filmow-2016-roku.read"><b>tu</b></a>.
Janina Paradowska

Reklama
POLITYKA
Newsletter Prenumerata cyfrowa
Facebook Twitter Instagram

Nasze wydawnictwa

  • Redakcja Polityki
  • Biuro reklamy
  • Napisz do redakcji
  • BOK dla prenumeratorów cyfrowych
  • O Polityce
  • Regulamin serwisu
  • Zasady publikacji komentarzy
  • Polityka prywatności
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka RODO
  • Informacje dla akcjonariuszy

Aplikacje Polityki

iOS i Android
iOS i Android
W aplikacjach publikujemy pełne wydania tygodnika POLITYKA oraz nasze pisma.

 

Aplikacja Fiszki fiszki
Fiszki Polityki
Codziennie podsumowujemy dla Ciebie najważniejsze wydarzenia dnia.
  • Pulsar
  • Dwutygodnik Forum
  • Polityka Insight
  • Leśniczówka Nibork
  • Projekt: Cogision, Ładne Halo
  • Wykonanie: Vavatech
  • Prawa autorskie © POLITYKA Sp. z o.o. S.K.A.