Przejdź do treści
Janina Paradowska
29 grudnia 2016
Galerie

10 najlepszych polskich spektakli 2016 roku

29 grudnia 2016
tu, by dowiedzieć się więcej na temat „Artystów”."> 6. <b>„Artyści”</b> Pawła Demirskiego i Moniki Strzępki, TVP2.
<br/>
Serial o podzielonym teatrze i takiejże Polsce, które jednoczy wspólny wróg: kapitalizm i korupcja. Z zapowiedzią rewolucji w fantasmagorycznym finale.
<br></br>
Zajrzyjcie także <a href=tu, by dowiedzieć się więcej na temat „Artystów”." title="6. „Artyści” Pawła Demirskiego i Moniki Strzępki, TVP2.
Serial o podzielonym teatrze i takiejże Polsce, które jednoczy wspólny wróg: kapitalizm i korupcja. Z zapowiedzią rewolucji w fantasmagorycznym finale.

Zajrzyjcie także tu, by dowiedzieć się więcej na temat „Artystów”." mmid="20097476" width="1400" height="900" />
tu, by dowiedzieć się więcej na temat „Artystów”."> 6. „Artyści” Pawła Demirskiego i Moniki Strzępki, TVP2.
Serial o podzielonym teatrze i takiejże Polsce, które jednoczy wspólny wróg: kapitalizm i korupcja. Z zapowiedzią rewolucji w fantasmagorycznym finale.

Zajrzyjcie także tu, by dowiedzieć się więcej na temat „Artystów”.
Maria Wytrykus / materiały prasowe
Pora na teatralne podsumowanie 2016 roku. Wybór był bardzo trudny, bo w świecie spektakli działo się całkiem sporo. 10 propozycji, które możecie zobaczyć, znalazło się w autorskim podsumowaniu Anety Kyzioł. Kolejność oczywiście nie jest przypadkowa. Jesteśmy bardzo ciekawi, czy Wasze ulubione spektakle znalazły się na podobnych miejscach!

O 10 najlepszych polskich spektaklach 2016 roku możecie przeczytać także tutaj.
10. „Zrób siebie”, reż. Marta Ziółek, Komuna// Warszawa.

„Między siłownią, imprezą techno a korporacyjnym kościołem mindfulness” – jak piszą twórcy ironiczno-gorzkiego show z pogranicza tańca, sztuk wizualnych i pokazu mody – wykuwa się współczesny człowiek.Komuna// Warszawa/mat. pr. 10. <b>„Zrób siebie”</b>, reż. Marta Ziółek, Komuna// Warszawa. <br/> „Między siłownią, imprezą techno a korporacyjnym kościołem mindfulness” – jak piszą twórcy ironiczno-gorzkiego show z pogranicza tańca, sztuk wizualnych i pokazu mody – wykuwa się współczesny człowiek.
9. „Wszystko o mojej matce”, reż. Michał Borczuch, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie.

Osobista opowieść o zmarłych matkach połączona z przefiltrowanymi przez film Almodóvara pytaniami o rolę sztuki w (re)konstruowaniu naszej pamięci, budowaniu tęsknoty i łagodzeniu jej.

Recenzja spektaklu do przeczytania tutaj.Klaudyna Schubert/materiały prasowe 9. <b>„Wszystko o mojej matce”</b>, reż. Michał Borczuch, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie. <br/> Osobista opowieść o zmarłych matkach połączona z przefiltrowanymi przez film Almodóvara pytaniami o rolę sztuki w (re)konstruowaniu naszej pamięci, budowaniu tęsknoty i łagodzeniu jej. <br></br> Recenzja spektaklu do przeczytania <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1662792,1,recenzja-spektaklu-wszystko-o-mojej-matce-rez-michal-borczuch.read"><b>tutaj</b></a>.
8. „Matki i synowie”, reż. Krystyna Janda, Teatr Polonia w Warszawie.

Janda w poruszającej roli reprezentantki rodziców, którzy nie potrafią pokonać egoizmu każącego w dzieciach widzieć realizację własnych marzeń.

Więcej na temat spektaklu „Matki i synowie” przeczytacie tutaj.Kasia Chmara-Cegiełkowska/materiały prasowe 8. <b>„Matki i synowie”</b>, reż. Krystyna Janda, Teatr Polonia w Warszawie. <br/> Janda w poruszającej roli reprezentantki rodziców, którzy nie potrafią pokonać egoizmu każącego w dzieciach widzieć realizację własnych marzeń. <br></br> Więcej na temat spektaklu „Matki i synowie” przeczytacie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1660296,1,recenzja-spektaklu-matki-i-synowie-rez-krystyna-janda.read"><b>tutaj</b></a>.
7. „Henrietta Lacks”, reż. Anna Smolar, Centrum Nauki Kopernik i Nowy Teatr w Warszawie.

Udana próba przypomnienia postaci dawczyni komórek Hela, w której znalazło się miejsce na wykład z medycyny, show Oprah Winfrey z pytaniami z bioetyki, a także śpiew i taniec.

Anna Smolar, reżyser spektaklu „Henrietta Lacks”, nominowana jest do Paszportów POLITYKI 2016 w kategorii Teatr. O niej oraz o jej sztuce możecie przeczytać tutaj.Centrum Nauki Kopernik/mat. pr. 7. <b>„Henrietta Lacks”</b>, reż. Anna Smolar, Centrum Nauki Kopernik i Nowy Teatr w Warszawie. <br/> Udana próba przypomnienia postaci dawczyni komórek Hela, w której znalazło się miejsce na wykład z medycyny, show Oprah Winfrey z pytaniami z bioetyki, a także śpiew i taniec. <br></br> Anna Smolar, reżyser spektaklu „Henrietta Lacks”, nominowana jest do <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/paszporty"><b>Paszportów POLITYKI 2016</b></a> w kategorii Teatr. O niej oraz o jej sztuce możecie przeczytać <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/paszporty/1685700,1,teatr-nominowana-anna-smolar.read"><b>tutaj</b></a>.
5. „Kosmos”, reż. Krzysztof Garbaczewski, Stary Teatr w Krakowie.

Gombrowicz o szukaniu sensu w chaosie rzeczywistości, teoriach spiskowych i fabrykowaniu potwierdzających je dowodów. Aktualne.

Recenzję spektaklu Krzysztofa Garbaczewskiego przeczytacie tutaj.Przemek Krzakiewicz/Teatr Stary/materiały prasowe 5. <b>„Kosmos”</b>, reż. Krzysztof Garbaczewski, Stary Teatr w Krakowie. <br/> Gombrowicz o szukaniu sensu w chaosie rzeczywistości, teoriach spiskowych i fabrykowaniu potwierdzających je dowodów. Aktualne. <br></br> Recenzję spektaklu Krzysztofa Garbaczewskiego przeczytacie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1684634,1,recenzja-spektaklu-kosmos-rez-krzysztof-garbaczewski.read"><b>tutaj</b></a>.
4. „Żelazne waginy” Michała Walczaka i Macieja Łubieńskiego, Kluboteatr Dzika Strona Wisły w Warszawie.

Z humorem, na punkową i feministyczną nutę o m.in. rewolucji matek, strachu klasy średniej przed pisowską dyktaturą i nowym bohaterze lewicy – papieżu Franciszku.

Recenzję spektaklu „Żelazne waginy” znajdziecie tutaj.Marek Zimakiewicz/materiały prasowe 4. <b>„Żelazne waginy”</b> Michała Walczaka i Macieja Łubieńskiego, Kluboteatr Dzika Strona Wisły w Warszawie. <br/> Z humorem, na punkową i feministyczną nutę o m.in. rewolucji matek, strachu klasy średniej przed pisowską dyktaturą i nowym bohaterze lewicy – papieżu Franciszku. <br></br> Recenzję spektaklu „Żelazne waginy” znajdziecie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1673380,1,recenzja-spektaklu-zelazne-waginy-rez-michal-walczak-maciej-lubienski.read"><b>tutaj</b></a>.
3. „Biała siła, czarna pamięć”, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Dramatyczny w Białymstoku.

Zawieszone nad sceną białe wiatraczki, kręcąc się, wyglądają jak swastyki. Wietrzyku, który robią, nie widać, a wywołuje ciarki. Tak samo działa ideologia narodowo-katolicka, w Białymstoku i w Polsce.

O sztuce Piotra Ratajczaka możecie przeczytać tu.Michał Kość/Agencja Wschód/Reporter 3. <b>„Biała siła, czarna pamięć”</b>, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Dramatyczny w Białymstoku. <br/> Zawieszone nad sceną białe wiatraczki, kręcąc się, wyglądają jak swastyki. Wietrzyku, który robią, nie widać, a wywołuje ciarki. Tak samo działa ideologia narodowo-katolicka, w Białymstoku i w Polsce. <br></br> O sztuce Piotra Ratajczaka możecie przeczytać <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1658804,1,recenzja-spektaklu-biala-sila-czarna-pamiec-rez-piotr-ratajczak.read"><b>tu</b></a>.
2. „Żony stanu, dziwki rewolucji, a może i uczone białogłowy” Jolanty Janiczak i Wiktora Rubina, Teatr Polski w Bydgoszczy.

O tym, że w haśle rewolucji francuskiej „wolność, równość, braterstwo” zapomniano o siostrzeństwie i ten błąd wciąż na nowo trzeba naprawiać.

Więcej na temat spektaklu tutaj.Tomasz Czachorowski/Polska Press/East News 2. <b>„Żony stanu, dziwki rewolucji, a może i uczone białogłowy”</b> Jolanty Janiczak i Wiktora Rubina, Teatr Polski w Bydgoszczy. <br/> O tym, że w haśle rewolucji francuskiej „wolność, równość, braterstwo” zapomniano o siostrzeństwie i ten błąd wciąż na nowo trzeba naprawiać. <br></br> Więcej na temat spektaklu <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1683006,1,recenzja-spektaklu-zony-stanu-dziwki-rewolucji-a-moze-i-uczone-bialoglowy-rez-wiktor-rubin.read"><b>tutaj</b></a>.
1. „Dziady”, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we Wrocławiu.

Pierwsza w historii inscenizacja bez skracania tekstu wieszcza trwa 14 godzin i dowodzi, że Mickiewicz nie tylko wielkim poetą był, ale też scenarzystą współczesnej polskiej rzeczywistości, z powstającymi z grobu upiorami i niekończącą się narodową vendettą.

O tym niezwykłym widowisku w reżyserii Michała Zadary przeczytacie tu.Tomasz Hołod/POLSKAPRESSE 1. <b>„Dziady”</b>, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we Wrocławiu. <br/> Pierwsza w historii inscenizacja bez skracania tekstu wieszcza trwa 14 godzin i dowodzi, że Mickiewicz nie tylko wielkim poetą był, ale też scenarzystą współczesnej polskiej rzeczywistości, z powstającymi z grobu upiorami i niekończącą się narodową vendettą. <br></br> O tym niezwykłym widowisku w reżyserii Michała Zadary przeczytacie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1652292,1,recenzja-spektaklu-dziady-rez-michal-zadara.read"><b>tu</b></a>.
  • teatr
Janina Paradowska

Reklama
POLITYKA
Prenumerata Inpost Subskrypcja
Facebook Twitter Instagram

Nasze wydawnictwa

wydanie polityka
wydanie polityka
wydanie specjalne
wydanie specjalne
wydanie pomocnik historyczny
wydanie pomocnik historyczny
wydanie pulsar świat nauki
wydanie pulsar świat nauki
wydanie pulsar wiedza i życie
wydanie pulsar wiedza i życie
  • Redakcja Polityki
  • Biuro reklamy
  • Napisz do redakcji
  • BOK dla subskrybentów
  • O Polityce
  • Regulamin serwisu
  • Zasady publikacji komentarzy
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Informacje dla akcjonariuszy
  • Ustawienia cookie

Aplikacje Polityki

iOS i Android
iOS i Android
W aplikacjach publikujemy pełne wydania tygodnika POLITYKA oraz nasze pisma.

 

Aplikacja Fiszki fiszki
Fiszki Polityki
Aplikacja dla zabieganych z newsami ze świata nauki, technologii i kultury.
  • Pulsar
  • Polityka Insight
  • Leśniczówka Nibork
  • Projekt: Cogision, Ładne Halo
  • Wykonanie: Vavatech
  • Prawa autorskie © POLITYKA Sp. z o.o. S.K.A.