Podziały są na całym świecie, to jest duch czasów. Ale na przykład na planie filmowym pracuje mnóstwo osób, o różnych poglądach, i jakoś dają radę i pracować, i siedzieć razem na przerwie w barobusie – mówi scenarzysta Paweł Demirski przed premierą serialu „Aniela” Netflixa.
Jest w tym poruszającym spektaklu miejsce na rozmowy z Władysławem Broniewskim i Mironem Białoszewskim, na podłogo-jogę oraz rzeczywistość PRL rodem z filmów Barei.
Jej osobowość i aktorstwo uformowała dwoistość: z jednej strony konserwatywny dom, z drugiej szalony teatr studencki, uczący, że sztuka może być dziwna, nieoczywista i jest najważniejsza.
Co takiego jest w tenisie, że znów interesuje się nim kultura? Najkrócej mówiąc: wszystko. Ale przyjrzyjmy się bliżej.
George Clooney, Denzel Washington, Jake Gyllenhaal oraz kilka innych znanych nazwisk – tegoroczny sezon na Broadwayu obfituje w gwiazdy. Astronomiczne są też ceny biletów. W co lub o co gra Broadway?
„Ja też chcę nauczyć się zabijać ludzi, proszę, pomóżcie mi, czyli przemoc jest też okej” – tak brzmi tytuł jednego z przedstawień na kończących się w ten weekend Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Temat przemocy dziś dominuje – i w teatrze, i w życiu.
W czasie pracy nad rolą przygotowuję sobie jakby równolegle ciało, w które na ostatnim etapie prób wskakuję – mówi Agnieszka Przepiórska, mistrzyni teatralnego monodramu.
Weszła w aktorstwo mocno, przebojem, a później potrafiła grać ciszą i niedosytem. Kariera Jadwigi Jankowskiej-Cieślak nie potoczyła się jednak na miarę jej talentu.
Nie jest to interpretacja przesadnie oryginalna czy wyrafinowana, sam spektakl jest zaś przykładem teatru tyleż tradycyjnego, co dość plakatowego.
W wieku 74 lat zmarła Jadwiga Jankowska-Cieślak, wybitna aktorka filmowa, telewizyjna i teatralna. Mogła zrobić karierę międzynarodową. Na przeszkodzie stanęły władze.