Janina Paradowska
Galerie

Najładniejsze okładki książek wydanych w Polsce w 2016 roku

30 grudnia 2016
<b>Ryszard Kapuściński, „Cesarz”, Czytelnik. Projekt okładki: Przemek Dębowski.</b> Ryszard Kapuściński, „Cesarz”, Czytelnik. Projekt okładki: Przemek Dębowski. mat. pr.
Dobrym książkom przytrafiają się okładki nieciekawe, nietrafione, sztampowe. Ale bywa i na odwrót – w ładnej oprawie wydaje się książki przeciętne, więcej obiecujące na okładce niż w środku. To truizmy, ale nigdy dość podkreślania, że estetyka też ma znaczenie. Trud wydawców i projektantów, którzy ją dopracowują, zawsze wypada docenić.

Drugi rok z rzędu przetrząsamy polskie książki w poszukiwaniu tych najstaranniej wydanych. Oto nasze subiektywne zestawienie – ułożone według absolutnie przypadkowej kolejności.

Wybrały Justyna Sobolewska i Aleksandra Żelazińska
Giorgio Manganelli, „Centuria”, przeł. Halina Kralowa, Państwowy Instytut Wydawniczy. Projekt okładki: Fajne chłopaki.PIW/mat. pr. <b>Giorgio Manganelli, „Centuria”, przeł. Halina Kralowa, Państwowy Instytut Wydawniczy. Projekt okładki: Fajne chłopaki.</b>
Szczepan Twardoch, „Król”, Wydawnictwo Literackie. Projekt okładki: Rafał Kucharczuk.mat. pr. <b>Szczepan Twardoch, „Król”, Wydawnictwo Literackie. Projekt okładki: Rafał Kucharczuk.</b>
Hans Magnus Enzensberger, „Eliksiry nauki. Spojrzenia wierszem i prozą”, przeł. Sławomir Leśniak, słowo/obraz terytoria. Projekt okładki: Janusz Górski.mat. pr. <b>Hans Magnus Enzensberger, „Eliksiry nauki. Spojrzenia wierszem i prozą”, przeł. Sławomir Leśniak, słowo/obraz terytoria. Projekt okładki: Janusz Górski.</b>
Fernando Pessoa, „Poezje zebrane Alvaro de Campos”, przeł. Wojciech Charchalis,  Wydawnictwo Lokator. Projekt okładki: Piotr Kaliński.Polityka <b>Fernando Pessoa, „Poezje zebrane Alvaro de Campos”, przeł. Wojciech Charchalis, Wydawnictwo Lokator. Projekt okładki: Piotr Kaliński.</b>
Piotr Siemion, „Niskie łąki”, Wydawnictwo Czarne. Projekt okładki: Fajne chłopaki.mat. pr. <b>Piotr Siemion, „Niskie łąki”, Wydawnictwo Czarne. Projekt okładki: Fajne chłopaki.</b>
Stanisław Łubieński, „Dwanaście srok za ogon”, Wydawnictwo Czarne. Projekt okładki: Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka.mat. pr. <b>Stanisław Łubieński, „Dwanaście srok za ogon”, Wydawnictwo Czarne. Projekt okładki: Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka.</b>
Michael Cunningham, „Godziny”, przeł. Beata Gontar, Maja Charkiewicz, Wydawnictwo REBIS. Projekt okładki: Michał Pawłowski.mat. pr. <b>Michael Cunningham, „Godziny”, przeł. Beata Gontar, Maja Charkiewicz, Wydawnictwo REBIS. Projekt okładki: Michał Pawłowski.</b>
Maciej Sieńczyk, „Wśród przyjaciół”, Wydawnictwo Czarne. Projekt okładki: Maciej Sieńczyk.mat. pr. <b>Maciej Sieńczyk, „Wśród przyjaciół”, Wydawnictwo Czarne. Projekt okładki: Maciej Sieńczyk.</b>
„Legendy warszawskie. Antologia”, wybór legend: Anna Marta Zdanowska, opracowanie i redakcja: Julia Odnous. Wydało Muzeum Warszawy. Projekt okładki: Wojciech Pawliński.mat. pr. <b>„Legendy warszawskie. Antologia”, wybór legend: Anna Marta Zdanowska, opracowanie i redakcja: Julia Odnous. Wydało Muzeum Warszawy. Projekt okładki: Wojciech Pawliński.</b>
Filip Springer, „Księga zachwytów”, Wydawnictwo Agora. Projekt okładki: Fajne chłopaki.mat. pr. <b>Filip Springer, „Księga zachwytów”, Wydawnictwo Agora. Projekt okładki: Fajne chłopaki.</b>
Włodzimierz Nowak, „Niemiec. Wszystkie ucieczki Zygfryda”, Wydawnictwo Agora. Projekt okładki: Ula Pągowska.mat. pr. <b>Włodzimierz Nowak, „Niemiec. Wszystkie ucieczki Zygfryda”, Wydawnictwo Agora. Projekt okładki: Ula Pągowska.</b>
Katarzyna Boni, „Ganbare! Warsztaty umierania”, Wydawnictwo Agora. Projekt okładki: Ula Pągowska.Agora/materiały prasowe <b>Katarzyna Boni, „Ganbare! Warsztaty umierania”, Wydawnictwo Agora. Projekt okładki: Ula Pągowska.</b>
Adrienne Rich, „21 wierszy miłosnych”, przeł. Jakub Głuszak, Biuro Literackie. Projekt okładki: Justyna Boguś/Mile Widziane.mat. pr. <b>Adrienne Rich, „21 wierszy miłosnych”, przeł. Jakub Głuszak, Biuro Literackie. Projekt okładki: Justyna Boguś/Mile Widziane.</b>
Tadeusz Boy-Żeleński, „Mity i zgrzyty”, wybrał Jan Gondowicz, Państwowy Instytut Wydawniczy. Projekt okładki: Fajne chłopaki.mat. pr. <b>Tadeusz Boy-Żeleński, „Mity i zgrzyty”, wybrał Jan Gondowicz, Państwowy Instytut Wydawniczy. Projekt okładki: Fajne chłopaki.</b>
Mircea Cărtărescu, „Nostalgia”, tłum. Joanna Kornaś-Warwas, Ireneusz Kania, Książkowe Klimaty. Projekt okładki: Justyna Boguś/Mile Widziane.mat. pr. <b>Mircea Cărtărescu, „Nostalgia”, tłum. Joanna Kornaś-Warwas, Ireneusz Kania, Książkowe Klimaty. Projekt okładki: Justyna Boguś/Mile Widziane.</b>
Marcin Kołodziejczyk, Marcin Podolec, „Morze po kolana”, Wielka Litera. Projekt okładki: Marcin Podolec.mat. pr. <b>Marcin Kołodziejczyk, Marcin Podolec, „Morze po kolana”, Wielka Litera. Projekt okładki: Marcin Podolec.</b>
Włodzimierz Spasowicz, „Śmierć w rzece Kura i inne zagadki kryminalne”, przeł. Małgorzata Migdalska, Jolanta Skrunda, Państwowy Instytut Wydawniczy. Projekt okładki: Fajne chłopaki.mat. pr. <b>Włodzimierz Spasowicz, „Śmierć w rzece Kura i inne zagadki kryminalne”, przeł. Małgorzata Migdalska, Jolanta Skrunda, Państwowy Instytut Wydawniczy. Projekt okładki: Fajne chłopaki.</b>
Michał Szymański, „Przebicia”, Zeszyty Literackie. Projekt okładki: Elżbieta Tchórznicka, projekt graficzny: Janusz Górski.mat. pr. <b>Michał Szymański, „Przebicia”, Zeszyty Literackie. Projekt okładki: Elżbieta Tchórznicka, projekt graficzny: Janusz Górski.</b>
Justyna Bargielska, Iwona Chmielewska, „Obie”, Wydawnictwo Wolno. Projekt graficzny: Maria Szczodrowska i Radek Staniec.mat. pr. <b>Justyna Bargielska, Iwona Chmielewska, „Obie”, Wydawnictwo Wolno. Projekt graficzny: Maria Szczodrowska i Radek Staniec.</b>
Michael Herr, „Depesze”, przeł. Krzysztof Majer, Wydawnictwo Karakter. Projekt okładki: Przemek Dębowski.Karakter/mat. pr. <b>Michael Herr, „Depesze”, przeł. Krzysztof Majer, Wydawnictwo Karakter. Projekt okładki: Przemek Dębowski.</b>
Sztuka powieści. Wywiady z pisarzami z „The Paris Review”, oprac. zbiorowe, tłum. Adam Pluszka, Dobromiła Jankowska, Książkowe Klimaty. Projekt okładki: Justyna Boguś/Mile Widziane.mat. pr. <b>Sztuka powieści. Wywiady z pisarzami z „The Paris Review”, oprac. zbiorowe, tłum. Adam Pluszka, Dobromiła Jankowska, Książkowe Klimaty. Projekt okładki: Justyna Boguś/Mile Widziane.</b>
Jacek Hugo-Bader, „Skucha”, Wydawnictwo Czarne. Projekt okładki: Marta Ignerska.mat. pr. <b>Jacek Hugo-Bader, „Skucha”, Wydawnictwo Czarne. Projekt okładki: Marta Ignerska.</b>
Wit Szostak, „Zagroda zębów”, Powergraph. Zdjęcie na okładce: Kasia Sienkiewicz-Kosik.mat. pr. <b>Wit Szostak, „Zagroda zębów”, Powergraph. Zdjęcie na okładce: Kasia Sienkiewicz-Kosik.</b>
  • literatura
Janina Paradowska

Reklama
POLITYKA
Prenumerata Inpost Subskrypcja
Facebook Twitter Instagram

Nasze wydawnictwa

wydanie polityka
wydanie polityka
wydanie specjalne
wydanie specjalne
wydanie pomocnik historyczny
wydanie pomocnik historyczny
wydanie pulsar świat nauki
wydanie pulsar świat nauki
wydanie pulsar wiedza i życie
wydanie pulsar wiedza i życie
  • Redakcja Polityki
  • Biuro reklamy
  • Napisz do redakcji
  • BOK dla subskrybentów
  • O Polityce
  • Regulamin serwisu
  • Zasady publikacji komentarzy
  • Polityka prywatności
  • Polityka RODO
  • Informacje dla akcjonariuszy
  • Ustawienia cookie

Aplikacje Polityki

iOS i Android
iOS i Android
W aplikacjach publikujemy pełne wydania tygodnika POLITYKA oraz nasze pisma.

 

Aplikacja Fiszki fiszki
Fiszki Polityki
Aplikacja dla zabieganych z newsami ze świata nauki, technologii i kultury.
  • Pulsar
  • Polityka Insight
  • Leśniczówka Nibork
  • Projekt: Cogision, Ładne Halo
  • Wykonanie: Vavatech
  • Prawa autorskie © POLITYKA Sp. z o.o. S.K.A.