Ja My Oni

Przełączalni

O tajemnicach dwujęzyczności

Dr hab. Zofia Wodniecka-Chlipalska Dr hab. Zofia Wodniecka-Chlipalska Leszek Zych / Polityka
Dr hab. Zofia Wodniecka-Chlipalska o tym, co neuronauka wie o dwujęzyczności.

JOANNA CIEŚLA: – Wokół dwujęzyczności narosło wiele mitów. Kiedyś uważano, że przeszkadza w rozwoju dzieci, a nawet obniża inteligencję. Potem, że wychowanie w dwujęzyczności to niemal pewna droga, by zrobić z syna czy córki geniusza. Kiedy neuronauka zaczęła to wyjaśniać?
ZOFIA WODNIECKA-CHLIPALSKA: – Nauka zainteresowała się dwujęzycznością bardzo dawno. Pierwsze doniesienia badawcze pochodzą z drugiej połowy XIX w. i dotyczą dwujęzycznych (a także wielojęzycznych) pacjentów z uszkodzeniami mózgu.

Ja My Oni „Jak i po co podglądany jest mózg” (100135) z dnia 06.08.2018; NEUROpraktyka; s. 74
Oryginalny tytuł tekstu: "Przełączalni"