Ja My Oni

Pożegnanie Elizy

Jak być empatycznym i jednocześnie pozostać szefem

Wielu szefów wciąż niechętnie myśli o emocjach w pracy. Kojarzą je z osłabieniem swojej pozycji, boją się, że będą przez pracowników wykorzystywani. Wielu szefów wciąż niechętnie myśli o emocjach w pracy. Kojarzą je z osłabieniem swojej pozycji, boją się, że będą przez pracowników wykorzystywani. Mirosław Gryń / Polityka
Dlaczego dobry szef powinien być inteligentny emocjonalnie.
Lech Mazurczyk/Polityka

Eliza była elegancka. Nienaganna fryzura, stroje znakomicie dobrane do każdej zawodowej okazji. Łagodny ton głosu. I promienny uśmiech. Jej zwierzchników wszystko to wprawiało w dobry nastrój i utwierdzało w przekonaniu, że gdzie jak gdzie, ale w jej dziale sprawy mają się dobrze. Podwładni Elizy byli odmiennego zdania. Dla nich bowiem miała ona zarezerwowaną inną twarz. Taką, która z elegancją nie miała wiele wspólnego.

Schemat był zawsze ten sam. Nowego pracownika traktowała jak ulubione dziecko.