Luksus jest dziś skutecznym narzędziem rozwoju ekonomii i obietnicą spełnienia aspiracji. Ile zawdzięcza sztuce?
Marki luksusowe w naturalny sposób orbitują wokół sztuki. Powody są prozaiczne biznesowo i bardziej złożone ideowo. Pierwsze wynikają z prostego przełożenia: ludzie zamożni często interesują się sztuką bądź chcą, by tak ich postrzegano. Dlatego w ich wyobrażeniu o marce warto budować artystyczne korelacje. To działa jak certyfikat autentyczności albo sygnatura. Dlatego luksusowe marki – od Fendi i Lexusa do Audemars Piguet i od Loewe do BMW – licznie pojawiły się przed pandemią na targach Frieze, Art Basel czy Salone del Mobile.
Niezbędnik Inteligenta
„Świat sztuki”
(100181) z dnia 25.04.2021;
Sztuka łączenia;
s. 56
Oryginalny tytuł tekstu: "Kurz, kosmos, kaszmir"