Niezbędnik

Kurz, kosmos, kaszmir

Artystyczny luksus

Bal Diora w Muzeum Rodina w Paryżu po pokazie kolekcji wiosna/lato 2018. Bal Diora w Muzeum Rodina w Paryżu po pokazie kolekcji wiosna/lato 2018. AFP/Alain Jocard / EAST NEWS
Luksus jest dziś skutecznym narzędziem rozwoju ekonomii i obietnicą spełnienia aspiracji. Ile zawdzięcza sztuce?

Marki luksusowe w naturalny sposób orbitują wokół sztuki. Powody są prozaiczne biznesowo i bardziej złożone ideowo. Pierwsze wynikają z prostego przełożenia: ludzie zamożni często interesują się sztuką bądź chcą, by tak ich postrzegano. Dlatego w ich wyobrażeniu o marce warto budować artystyczne korelacje. To działa jak certyfikat autentyczności albo sygnatura. Dlatego luksusowe marki – od Fendi i Lexusa do Audemars Piguet i od Loewe do BMW – licznie pojawiły się przed pandemią na targach Frieze, Art Basel czy Salone del Mobile.

Niezbędnik Inteligenta „Świat sztuki” (100181) z dnia 25.04.2021; Sztuka łączenia; s. 56
Oryginalny tytuł tekstu: "Kurz, kosmos, kaszmir"
Reklama