Ze środowiskowej bańki Zofia Rydet wyskoczyła efektownie – w 2015 r., kiedy stołeczne Muzeum Sztuki Nowoczesnej zaprezentowało jej monumentalny tworzony przez kilkanaście lat i wieńczący karierę cykl fotografii „Zapis socjologiczny”.
Wystawa „Figury szaleńca” w paryskim Luwrze, na którą wypożyczono naszego „Stańczyka”, spogląda w historię, ale zadaje pytania bardzo współczesne.
W postaci Olgi Boznańskiej skupia się wszystko, co charakterystyczne dla karier artystycznych w czasach mało przyjaznych kobietom.
Nowy rok upłynie pod znakiem otwarć nowoczesnych muzealnych gmachów. Niektóre z nich na dobre mogą zmienić oblicza całych miast.
Autorskie podsumowanie 2024 r. na rynku sztuki.
Na Wawelu zgromadzono sporo prac artysty.
Praca „New horizon is a wave” została odpalona w czwartkowy wieczór. To kolejna realizacja, która powstała w ramach programu „Powrót do szkoły”. Na czym ta idea polega i czy stanie się nową normą?
Kotowski w swej twórczości wykorzystuje fotografię, filmy wideo, instalacje i obiekty, ale głównym środkiem artystycznego wyrazu pozostaje performans.
W swojej sztuce łączy w sposób oryginalny osobiste doświadczenia wyniesione z życia na Białorusi z szerszymi refleksjami odnoszącymi się do funkcjonowania opresyjnych systemów.
Kojarzone z domowym zaciszem makatki Drożyńska wyprowadziła w przestrzeń publiczną, nadała im mocno społeczny, emancypacyjny sens.