Niezbędnik

Czy szkoła stacjonarna się przeżyła?

66. Czy szkoła stacjonarna się przeżyła?

Wśród badaczy panuje jednak zgoda, że technologie powinny umożliwiać uczniom wspólne z nauczycielami zgłębianie nowych zagadnień oraz dawać im szansę tworzenia. Wśród badaczy panuje jednak zgoda, że technologie powinny umożliwiać uczniom wspólne z nauczycielami zgłębianie nowych zagadnień oraz dawać im szansę tworzenia. Shutterstock

To pytanie w oczywisty sposób sprowokowane jest rozwiązaniem, do którego zmusiła nauczycieli i uczniów pandemia Covid-19 – z masowym zwrotem ku szkole zdalnej. Wniosek, jaki podzielają niemal wszyscy praktycy i teoretycy edukacji po wielu miesiącach owego eksperymentu, jest taki, że szkoła stacjonarna jako przestrzeń budowania – i ćwiczenia przez dzieci i młodzież – relacji z rówieśnikami oraz nauczycielami jest potrzebna. W Polsce przyglądało się temu dokładniej konsorcjum badaczy z różnych uczelni zrzeszonych w projekcie Zdalnenauczanie.

Niezbędnik Inteligenta „100 pytań do nauki” (100185) z dnia 02.08.2021; Człowiek; s. 85
Oryginalny tytuł tekstu: "Czy szkoła stacjonarna się przeżyła?"
Reklama