O roku ów
Rok 2012 obfitował w wydarzenia ważne dla POLITYKI. Od ponad 20 lat funkcjonowaliśmy na rynku prasowym jako spółdzielnia pracy; od 1 stycznia 2013 wydawcą tygodnika POLITYKA jest Spółka Komandytowa Akcyjna. Decyzja o przekształceniu została podjęta przez Walne Zgromadzenie dawnej spółdzielni jednomyślnie. Jesteśmy przekonani, że zmiana formy prawnej na bardziej elastyczną pozwoli nam lepiej dostosowywać się do zmian na wymagającym rynku prasowym. Akurat nasz segment – tygodników opinii – jest pod względem konkurencji najbardziej zatłoczony (co najmniej 10 tytułów), ale i najbardziej żywy i zmienny. Dla niektórych tytułów, ich wydawców i redaktorów naczelnych końcówka ubiegłego roku była dramatyczna. Tygodnik „Uważam Rze”, z którym niemalże przez cały ubiegły rok konkurowaliśmy o pierwszeństwo pod względem sprzedaży, niemalże z dnia na dzień stracił naczelnego i autorów. A co za tym idzie i czytelników. Na gruzach „Uważam Rze” powstały dwa konkurencyjne tygodniki: „wSieci” i „Do Rzeczy”. Zmiany dotykały też tygodnik „Wprost”, którego sprzedaż po przejściu w marcu 2012 Tomasza Lisa do „Newsweeka” gwałtownie zmalała.
W otoczeniu konkurencyjnym naszego tygodnika wrze, ale sytuacja POLITYKI jest – jak zwykle zresztą – bardzo stabilna. W 2012 r., podobnie jak w poprzednich siedmiu latach byliśmy najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. Ze średnią sprzedażą 127 335 egz. jesteśmy liderem rynku. Wyprzedziliśmy „Uważam Rze” (125 356 egz.), które w związku z perturbacjami na linii wydawca–redaktor w grudniu straciło połowę sprzedaży i już raczej w konkurencji tygodnikowej się nie liczy. Sprzedawaliśmy też średnio o prawie 53 tys. egz. więcej niż „Wprost” (74 257 egz.