O Polityce

Okładka POLITYKI z nagrodą Art Front 2015

Polityka
Tygodnik POLITYKA otrzymał nagrodę za najlepszą okładkę prasową w kategorii Polityka i ekonomia.
Joanna Mucho, autorka okładki i dyrektor artystyczna POLITYKI, z nagrodąPolityka Joanna Mucho, autorka okładki i dyrektor artystyczna POLITYKI, z nagrodą

Miło nam poinformować, że okładka POLITYKI – z hasłem „Duda Day” (numer 32/2015) – otrzymała nagrodę Art Front za najlepszą okładkę w kategorii Polityka i ekonomia. Autorką okładki jest Joanna Mucho, która kieruje działem graficznym w POLITYCE.

Okładka z Andrzejem Dudą ilustrowała tekst Wiesława Władyki i Mariusza Janickiego, w którym przewidywali, jakim będzie on prezydentem. Pisali: „Obejmując najwyższy urząd, Andrzej Duda rozpoczyna nowy etap w polskiej polityce. Może być oczywistym prezydentem PiS, notariuszem politycznej wendety. Albo zaskoczyć wszystkich”.

Do konkursu zgłoszono w sumie 432 okładki z 200 różnych redakcji. II miejsce w tej samej co POLITYKA kategorii przyznano okładce „Newsweeka” (przygotowanej przez Magdalenę Mamajek-Mich), trzecie – pismu „Res Publica Nova” (autorzy: Mateusz Kaniewski, Rzeczy Obrazkowe, Szymon Grela). Nagrodą dodatkową został wyróżniony „Tygodnik Powszechny” (Marek Zalejski).

Główną nagrodę 14. edycji konkursu GrandFront otrzymał dziennik „Polska The Times” za pierwszą stronę gazety opublikowaną po zamachach w Paryżu z listopada ubiegłego roku. Autorem okładki jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Grupy Polska Presse.

W tym roku po raz pierwszy przyznano pięć nagród specjalnych: za cykl okładek magazynu „Ruch Muzyczny”, „Kanon” (wydanie specjalne „Tygodnika Powszechnego”), przygotowane przez dzieci wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”, publikację prezentującą wybór zdjęć z okazji 25-lecia „Twojego Stylu” oraz reportaż multimedialny „Pokłady Pamięci” przygotowany przez „Dziennik Zachodni” w wydaniu „Śląsk Plus”.

Zwycięzców konkursu wyłoniło jury, złożone z dyrektorów artystycznych, wykładowców uczelni plastycznych, fotografików oraz wydawców. Podczas selekcji jurorzy kierowali się zarówno techniczną precyzją twórców, czystością kompozycji czy zastosowaną kolorystyką, jak i przyglądali się pomysłom na przedstawienie tematu oraz wywoływanym przez poszczególne okładki emocjom.

Konkurs prezentuje najlepsze osiągnięcia grafiki prasowej oraz wyróżnia prace najbardziej twórczych, pomysłowych i profesjonalnych grafików. Pokazuje też poziom wykorzystywanych w Polsce rozwiązań edytorskich.

Reklama
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną