O Polityce

POLITYKA liderem w kwietniu

Polityka

Po wygranej rywalizacji w pierwszym kwartale 2016 r. POLITYKA umacnia się na pozycji lidera sprzedaży tygodników opinii w Polsce. Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w kwietniu 2016 r. POLITYKA była najchętniej kupowanym tytułem segmentu. Średnia sprzedaż naszego tygodnika w tym czasie wyniosła 129 tys. egzemplarzy i była o 9 proc. wyższa w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku.

Na drugim miejscu w zestawieniu ZKDP znalazł się „Newsweek”, który w kwietniu br. sprzedawał średnio 109 tys. egzemplarzy (i zanotował przy tym spadek wynoszący 4 proc. w porównaniu z kwietniem 2015 r.). Na trzecim miejscu znalazł się tygodnik „wSieci”, który odnotował sprzedaż na poziomie 72 tys. egzemplarzy (wzrost o 1 proc.). Pozostałe tytuły, czyli „Do Rzeczy” i „Wprost”, sprzedawały w tym czasie odpowiednio: 59 tys. i 24 tys. egzemplarzy. W stosunku do kwietnia ubiegłego roku sprzedaż „Wprost” spadła aż o 35 proc.

Warto również odnotować, że POLITYKA jest jedynym tygodnikiem opinii, którego średnia sprzedaż w 2016 r. przekracza 120 tys. egzemplarzy.

Zdeklasowaliśmy także konkurencję pod względem liczby sprzedaży e-wydań. Za sprawą Polityki Cyfrowej w kwietniu br. sprzedawaliśmy średnio 10,9 tys. egz. Dla porównania „Newsweek” odnotował sprzedaż niemal o połowę niższą, na poziomie 5,6 tys. egz. Pozostałe tytuły segmentu nie przekroczyły poziomu 2 tys. sprzedanych egz. Tygodnik „Do Rzeczy” sprzedawał średnio 1,7 tys. egz., „wSieci” – 0,9 tys. egz., a „Wprost” – 0,7 tys.

Polityka 27.2016 (3066) z dnia 28.06.2016; Do i od redakcji; s. 98
Reklama