O Polityce

POLITYKA numerem jeden!

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce w trzech pierwszych kwartałach 2016 r. W tym czasie sprzedawaliśmy średnio 120 tys. egzemplarzy. Drugie miejsce w zestawieniu ZKDP zajął „Newsweek”, który osiągnął wynik na poziomie 113 tys. egz. Sprzedaż pozostałych tygodników społeczno-politycznych nie przekroczyła 75 tys. egz. Prawicowe „wSieci” sprzedawało średnio 73 tys. egz., „Do Rzeczy” – 54 tys. egz., natomiast „Wprost” – zaledwie 25 tys. egz.

Nasz tygodnik był również najchętniej kupowanym tytułem we wrześniu – w tym czasie sprzedawaliśmy średnio 114 tys. egz. Wyprzedziliśmy „Newsweeka”, który we wrześniu sprzedawał 110 tys. egz., a także pozostałe tytuły z segmentu, których sprzedaż była o kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy mniejsza niż nasza. I tak: „wSieci” średnio sprzedawało 70 tys. egz., „Do Rzeczy” – 49 tys. egz., zaś „Wprost” – 21 tys. egz.

POLITYKA dominuje także w sprzedaży tzw. e-wydań, czyli elektronicznych wersji tytułów prasowych. Od stycznia do września nasz tytuł – głównie za sprawą Polityki Cyfrowej i swoich wydań na iPada – sprzedawał średnio 10,8 tys. egz. e-wydań i odnotował wzrost sprzedaży w stosunku do pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku (13 proc.). Dla porównania „Newsweek” sprzedawał średnio 5,5 tys. egz., „wSieci” – 0,9 tys. egz., „Do Rzeczy” – 1,6 tys. egz., a „Wprost” – 0,8 tys. egz.

Polityka 49.2016 (3088) z dnia 29.11.2016; Do i od redakcji; s. 106
Reklama