O Polityce

POLITYKA numerem jeden

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy również w listopadzie 2017 r. POLITYKA była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce. Średnia sprzedaż naszego tytułu wynosiła w tym czasie 98 tys. egzemplarzy – czyli o blisko 14 tys. egz. więcej niż „Newsweeka” (84 tys. egz.). i o prawie 44 tys. egz. więcej niż „Sieci Prawdy” (54 tys. egz.).

Jeszcze bardziej widoczna stała się różnica między sprzedażą POLITYKI a pozostałymi tytułami z segmentu: tygodnik „Do Rzeczy” w listopadzie ubiegłego roku odnotował sprzedaż na średnim poziomie 37 tys. egz., zaś „Wprost” – 17 tys. egz. Większość polskich tygodników opinii odnotowała spadki w stosunku do listopada 2016 r. Wyjątkami były jedynie „Gazeta Polska” (+2 proc.) oraz „Tygodnik Powszechny”(+12 proc.), które sprzedały odpowiednio: 31 tys. egz. i 24 tys. egz.

Miło nam jednocześnie poinformować, że POLITYKA uplasowała się także na pozycji lidera pod względem sprzedaży tzw. e-wydań, czyli elektronicznych wersji tytułów prasowych. W listopadzie 2017 r. nasz tygodnik – głównie za sprawą Polityki Cyfrowej – odnotował sprzedaż na poziomie średnio 10,2 tys. egz. Pozostałe tytuły nie przekroczyły tymczasem granicy 6 tys. egz. I tak: „Newsweek” sprzedawał średnio 5,1 tys. egz., „Sieci Prawdy” – 1,5 tys. egz., „Do Rzeczy” – 1,3 tys. egz., zaś „Wprost” – 700 egz.

Polityka 4.2018 (3145) z dnia 23.01.2018; Do i od Redakcji; s. 98
Reklama