O Polityce

POLITYKA liderem sprzedaży w 2017 r.

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w 2017 r. Z wynikiem 110 tys. egz. wydawany przez nas tygodnik miał najwyższą średnią sprzedaż w całym segmencie pism społeczno-politycznych. Na drugim miejscu, z wynikiem 97 tys. egz., uplasował się „Newsweek”. Sprzedaż pozostałych tygodników społeczno-politycznych nie przekroczyła 65 tys. egz. Tygodnik „Sieci”, który znalazł się na trzecim miejscu w zestawieniu, sprzedawał średnio 62 tys. egz. Jego najbliższy konkurent wśród pism prawicowych, czyli tygodnik „Do Rzeczy”, odnotował wynik 43 tys. egz. (zatem POLITYKA miała wyższą sprzedaż niż oba te tygodniki razem wzięte). Tygodnik „Wprost” kupowało średnio 19 tys. czytelników.

POLITYKA zdominowała rynek tygodników opinii w 2017 r. również pod względem liczby egzemplarzy i dostępów sprzedanych za pośrednictwem różnych platform wydań elektronicznych. Głównie za sprawą autorskiego rozwiązania, jakim jest Polityka Cyfrowa i wydania na Ipada. POLITYKA sprzedawała w 2017 r. średnio 10,6 tys. egz., „Newsweek” – średnio 5,6 tys. egz., „Sieci” – 2,3 tys. egz., „Do Rzeczy” – 1,2 tys. egz., „Wprost” – 0,7 tys. egz. Dodatkowo POLITYKA jako jeden z nielicznych polskich tytułów może pochwalić się odbiorcami wydań na czytnik Kindle. Średnio w ub.r. sprzedawaliśmy 1,9 tys. takich wydań.

POLITYKA przewodziła stawce tygodników opinii także w samym grudniu 2017 r. Średnia sprzedaż w ostatnim miesiącu ub.r. wyniosła 109 tys. egz. na wydanie. Wynik ten był średnio o 10 tys. egz. lepszy niż sprzedaż „Newsweeka” (99 tys. egz.) i o ponad 50 tys. egz. lepszy niż sprzedaż „Sieci” (55 tys.

Polityka 8.2018 (3149) z dnia 20.02.2018; Do i od redakcji; s. 98
Reklama