O Polityce

Sprzedaż POLITYKI większa niż „Wprost”, „Sieci” i „Do Rzeczy” razem

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy również w kwietniu 2018 r. POLITYKA była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce. Średnia sprzedaż naszego tytułu wynosiła w tym czasie 104 tys. egzemplarzy – czyli o 11 tys. egz. więcej niż „Newsweeka” (93 tys. egz.) i o prawie 58 tys. egz. więcej niż „Sieci” (46 tys. egz.).

Jeszcze bardziej widoczna stała się różnica między sprzedażą POLITYKI a pozostałymi tytułami z segmentu: tygodnik „Do Rzeczy” odnotował sprzedaż na średnim poziomie 35 tys. egz., zaś „Wprost” – 17 tys. egz. Większość polskich tygodników opinii odnotowała spadki w stosunku do kwietnia 2017 r. Wyjątkiem był „Tygodnik Powszechny”, który sprzedał średnio 30 tys. egz. (czyli o 21 proc. więcej niż w poprzednim roku) i tym samym wyprzedził w zestawieniu „Gazetę Polską” (29 tys. egz.).

Miło nam jednocześnie poinformować, że POLITYKA uplasowała się także na pozycji lidera pod względem sprzedaży tzw. e-wydań, czyli elektronicznych wersji tytułów prasowych. W kwietniu 2018 r. nasz tygodnik – głównie za sprawą POLITYKI Cyfrowej – odnotował sprzedaż na poziomie średnio 10,4 tys. egz. Pozostałe tytuły nie przekroczyły tymczasem granicy 5 tys. egz. I tak: „Newsweek” sprzedawał średnio 4,8 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 1,7 tys. egz., „Sieci” – 1,3 tys. egz., „Do Rzeczy” – 1,1 tys. egz., „Wprost” – 700 egz., natomiast „Gazeta Polska” – 400 egz.

POLITYKA, która i w 2017 r. odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich pism w segmencie, również w pierwszym kwartale 2018 r. była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce.

Polityka 26.2018 (3166) z dnia 26.06.2018; Do i od redakcji; s. 90
Reklama