Z dumą informujemy, że według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA odnotowała w ubiegłym roku najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 97,4 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy (licząc ze sprzedażą na nośnik Kindle – 100 tys.) była tym samym najchętniej kupowanym tytułem w segmencie. Na drugim miejscu w zestawieniu ZKDP – ze średnią sprzedażą na poziomie 85,4 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Pozostałe tygodniki społeczno-polityczne zostały daleko w tyle – żaden z nich nie przekroczył nawet granicy 50 tys. egzemplarzy.
Pismo braci Karnowskich „Sieci” w 2018 r. odnotowało sprzedaż na poziomie 44,2 tys. egz. – to o 28,5 proc. mniej niż przed rokiem. Dalej były: „Do Rzeczy” – ze średnią sprzedażą wynoszącą 34,5 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – z wynikiem 27,2 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy, oraz „Gazeta Polska”, której sprzedaż spadła do poziomu 26,9 tys. egz. Najgorszy wynik zanotował „Wprost”, który w ubiegłym roku sprzedawał średnio 17,3 tys. egz.
POLITYKA zdeklasowała również konkurencję w sprzedaży wydań cyfrowych. Nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej i wydań na iPada, sprzedawał w 2018 r. średnio 11,9 tys. egz. Drugie miejsce i tu przypadło „Newsweekowi”, który jednak odnotował dużo gorszy wynik – 3,7 tys. egz. Żaden z pozostałych tytułów nie przekroczył natomiast progu 1,2 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy.
Również wyniki z samego tylko grudnia 2018 r. są optymistyczne. Ostatni miesiąc ub.r. POLITYKA także kończyła z najlepszym wynikiem w segmencie tygodników opinii – sprzedając średnio 101,9 tys. egz. Na drugim miejscu był „Newsweek” ze średnią sprzedażą na poziomie 87,2 tys.