O Polityce

POLITYKA numerem jeden

POLITYKA numerem jeden wśród tygodników opinii

W lipcu br. POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż w segmencie – sprzedając średnio 95,3 tys. egzemplarzy. W lipcu br. POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż w segmencie – sprzedając średnio 95,3 tys. egzemplarzy. Polityka

Miło nam poinformować, że POLITYKA pozostaje niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce. Według najnowszych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa* również w lipcu br. POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż w segmencie – sprzedając średnio 95,3 tys. egzemplarzy.

Na drugim miejscu zestawienia PBC – ze średnią sprzedażą na poziomie 70,5 tys. egz. – tradycyjnie znalazł się „Newsweek”. Na kolejnych zaś: tygodnik „Sieci” – z wynikiem 33,8 tys. średnio sprzedanych egz., „Do Rzeczy” – 28 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 23,4 tys. egz., oraz „Gazeta Polska” – 21 tys. egz. Warto zauważyć, że sprzedaż POLITYKI jest wyższa niż trzech głównych tygodników prawicowych łącznie.

POLITYKA nie ma sobie równych także pod względem sprzedaży tzw. cyfrowych form rozpowszechniania wśród tygodników opinii. W lipcu odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 22,6 tys. egz. Dla porównania: „Newsweek” sprzedawał o połowę mniej e-egzemplarzy, bo średnio 11,3 tys., „Sieci” – 5,6 tys. egz., „Do Rzeczy” – 4,3 tys. egz., „Gazeta Polska” – 1,6 tys. egz., zaś „Tygodnik Powszechny” – 1,4 tys. egz.

* Od 1994 r. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy – organizacja non profit zrzeszająca przedstawicieli wydawców, agencji reklamowych, ogłoszeniodawców oraz innych firm działających na rynku prasowym – zajmował się dostarczaniem obiektywnych i starannie zweryfikowanych informacji o nakładach i rozpowszechnianiu prasy. Obecnie za gromadzenie i udostępnianie deklaracji o wysokości nakładu i sprzedaży oraz organizację audytu odpowiada, jako kontynuator ZKDP, spółka Polskie Badania Czytelnictwa.

Polityka 39.2021 (3331) z dnia 21.09.2021; Do i od redakcji; s. 99
Oryginalny tytuł tekstu: "POLITYKA numerem jeden"
Reklama