Przejdź do treści
Cezary Kowanda
Cezary Kowanda
14 grudnia 2021
Salon

Marka powinna wzbudzać zaufanie

Zofia Korecka-Rejczak o kobietach w biznesie i designie

14 grudnia 2021
Zofia Korecka-Rejczak Zofia Korecka-Rejczak Krzysztof Dubiel, zdjęcia promocyjne Miele Polska
Rozmowa z Zofią Korecką-Rejczak, dyrektor zarządzającą Miele w Polsce, o tym, dlaczego zwłaszcza dziś kobiety sprawdzają się na stanowiskach kierowniczych i jak ogromne znaczenie klienci przywiązują do zrównoważonego rozwoju.
Miele ma przedstawicielstwa w 47 krajach. Swoją ofertę przybliża w salonach Experience Center.Krzysztof Dubiel, zdjęcia promocyjne Miele Polska Miele ma przedstawicielstwa w 47 krajach. Swoją ofertę przybliża w salonach Experience Center.

Miele to niemiecka firma o 120-letniej historii, marka wręcz legendarna. Jaka była Pani droga do pozycji dyrektora zarządzającego polskiego oddziału Miele?
W swojej zawodowej karierze podążałam przede wszystkim dwiema ścieżkami: zajmowałam się marketingiem dóbr konsumenckich oraz handlem detalicznym. Gdy pojawiła się możliwość pracy przez cztery miesiące w niemieckiej centrali Miele na stanowisku globalnego dyrektora ds. marketingu, postanowiłam z niej skorzystać. Tym bardziej że miałam wcześniej doświadczenie w pracy dla niemieckich marek – i to w Niemczech, w centrali Adidasa. Potem była rekrutacja na dyrektora zarządzającego Miele w Polsce, w której wzięłam udział już jako kandydatka wewnętrzna.

Czy w branży AGD łatwo można znaleźć kobiety na kierowniczych stanowiskach?
W Polsce raczej nie. Niedawno uczestniczyłam w kongresie firm produkujących i sprzedających sprzęt gospodarstwa domowego w naszym kraju. Muszę przyznać, że panie były w zdecydowanej mniejszości. Z pewnością będzie się to zmieniać, ale potrzeba jeszcze czasu.

A jak jest w Miele? Czy tam też trudno o kobiety w roli szefów?
Otóż wcale nie. Mogę z dumą powiedzieć, że pań jest coraz więcej. Kobiety szefują oddziałom np. we Francji, w Belgii czy krajach bałtyckich. Myślę, że dzieje się tak nieprzypadkowo. Miele jest firmą wyjątkowo otwartą na osoby pracujące do tej pory w innych branżach. Zresztą nie chodzi tu tylko o rekrutację. Kobiety-szefowe pokazują, że ich doświadczenie świetnie się sprawdza. Odnoszą sukcesy w rozwoju oddziałów, którymi kierują.

Na czym według Pani polega siła kobiet jako liderek w biznesie?
Pracodawcy szukają przede wszystkim elastyczności, szybkiej adaptacji strategii, bo przyszłość jest nieprzewidywalna.

Salon 9/2021 (100191) z dnia 13.12.2021; Od kuchni; s. 112
Oryginalny tytuł tekstu: "Marka powinna wzbudzać zaufanie"
  • dizajn
Cezary Kowanda

Cezary Kowanda

W dziale ekonomicznym „Polityki” od 2006 r. Autor poradników finansowych i tekstów o sektorze bankowym. Próbuje godzić makroekonomiczne pasje z wymogami publicystyki gospodarczej. Z troską pochyla się nad naszymi transportowymi problemami. Pasjonat kolei w wydaniu niemiecko-szwajcarskim i niepoprawny marzyciel o takiejże kolei w wydaniu polskim.

Reklama
POLITYKA
Prenumerata Inpost Subskrypcja
Facebook Twitter Instagram

Nasze wydawnictwa

wydanie polityka
wydanie polityka
wydanie specjalne
wydanie specjalne
wydanie pomocnik historyczny
wydanie pomocnik historyczny
wydanie pulsar świat nauki
wydanie pulsar świat nauki
wydanie pulsar wiedza i życie
wydanie pulsar wiedza i życie
  • Redakcja Polityki
  • Biuro reklamy
  • Napisz do redakcji
  • BOK dla subskrybentów
  • O Polityce
  • Regulamin serwisu
  • Zasady publikacji komentarzy
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Informacje dla akcjonariuszy
  • Ustawienia cookie

Aplikacje Polityki

iOS i Android
iOS i Android
W aplikacjach publikujemy pełne wydania tygodnika POLITYKA oraz nasze pisma.

 

Aplikacja Fiszki fiszki
Fiszki Polityki
Aplikacja dla zabieganych z newsami ze świata nauki, technologii i kultury.
  • Pulsar
  • Polityka Insight
  • Leśniczówka Nibork
  • Projekt: Cogision, Ładne Halo
  • Wykonanie: Vavatech
  • Prawa autorskie © POLITYKA Sp. z o.o. S.K.A.