Cezary Kowanda
Cezary Kowanda
Salon

Polak pyta i wymaga

Jak działa nowoczesny showroom

14 marca 2023
Showroom marki Franke w podwarszawskim centrum handlowym Janki korzysta z barwnych moodboardów, na których w spójnej kompozycji zestawia się materiały i kolory. Showroom marki Franke w podwarszawskim centrum handlowym Janki korzysta z barwnych moodboardów, na których w spójnej kompozycji zestawia się materiały i kolory. Yassen Hristov
Chociaż żyjemy coraz bardziej zanurzeni w świecie cyfrowym, to urządzając mieszkanie, wciąż chcemy zobaczyć, poczuć, dotknąć. Showroom nie jest tylko salonem sprzedaży, lecz także miejscem spotkań klientów i architektów. Można w nim skonfrontować projekty z rzeczywistością.
Monika Dembowska Dyrektor marketingu Franke Polska.Antoni Łoskot Monika Dembowska Dyrektor marketingu Franke Polska.

Jak dziś sprzedać dobre wzornictwo? Na to pytanie starali się odpowiedzieć uczestnicy kolejnej debaty SALONU. W czasie pandemii musieliśmy ograniczyć wzajemne kontakty, co pod znakiem zapytania postawiło przyszłość showroomów. Jednak już wiemy, że wątpliwości były niesłuszne – klienci wciąż bardzo te miejsca cenią. Nic dziwnego, że zwłaszcza firmy słynące z wysokiej jakości chętnie w nie inwestują. – Showroomy budują wizerunek marki, oswajają klienta z produktami, pozwalają przeprowadzić go przez cały proces wyboru. To tam można się skupić i poczuć, że sprzedawca poświęca nam czas i energię. Ale showroom to coś więcej. Konfrontuje klienta z jego potrzebami, uświadamia mu istnienie wielu nowych, ciekawych rozwiązań. Nasz salon w Centrum Handlowym Janki otworzyliśmy krótko przed pandemią. Gdy już trwała, organizowaliśmy w nim webinary i szkolenia w trybie zdalnym. Teraz znowu może pełnić przede wszystkim swoją podstawową funkcję – opisywała Monika Dembowska, dyrektor marketingu Franke Polska.

„Coraz więcej osób stać na rozwiązania ekologiczne, chcą rozmawiać o filtrowaniu wody w kontekście oszczędności oraz ochrony naturalnych zasobów”.Yassen Hristov„Coraz więcej osób stać na rozwiązania ekologiczne, chcą rozmawiać o filtrowaniu wody w kontekście oszczędności oraz ochrony naturalnych zasobów”.

Nowoczesny showroom może pokazać jakość produktów, pozwala bezpośrednio jej doświadczyć. – U nas odwiedzający mają możliwość sprawdzenia, jak funkcjonują konkretne rozwiązania w baterii, zlewozmywaku, okapie. Sprzęty są podłączone do prądu i wody, więc klienci mogą poznać realne zastosowania, a nie tylko wyobrażać sobie, jak dana konfiguracja urządzeń działa – podkreśliła Monika Dembowska. Co ważne, dzisiaj showroom służy nie tylko klientom. – Od pięciu lat siedziba Hansgrohe mieści się w warszawskiej Hali Koszyki. To miejsce spotkań, w którym można zobaczyć pełną gamę możliwości oferowanych przez naszą armaturę łazienkową i kuchenną. Tworzymy klimat, nastrój. Chcemy, żeby showroom kojarzył się nie tylko z zakupami.

Salon 14/2023 (100207) z dnia 13.03.2023; Debata; s. 118
Oryginalny tytuł tekstu: "Polak pyta i wymaga"
Cezary Kowanda

Cezary Kowanda

W dziale ekonomicznym „Polityki” od 2006 r. Autor poradników finansowych i tekstów o sektorze bankowym. Próbuje godzić makroekonomiczne pasje z wymogami publicystyki gospodarczej. Z troską pochyla się nad naszymi transportowymi problemami. Pasjonat kolei w wydaniu niemiecko-szwajcarskim i niepoprawny marzyciel o takiejże kolei w wydaniu polskim.

Reklama
POLITYKA
Newsletter Prenumerata cyfrowa
Facebook Twitter Instagram

Nasze wydawnictwa

  • Redakcja Polityki
  • Biuro reklamy
  • Napisz do redakcji
  • BOK dla prenumeratorów cyfrowych
  • O Polityce
  • Regulamin serwisu
  • Zasady publikacji komentarzy
  • Polityka prywatności
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka RODO
  • Informacje dla akcjonariuszy

Aplikacje Polityki

iOS i Android
iOS i Android
W aplikacjach publikujemy pełne wydania tygodnika POLITYKA oraz nasze pisma.

 

Aplikacja Fiszki fiszki
Fiszki Polityki
Codziennie podsumowujemy dla Ciebie najważniejsze wydarzenia dnia.
  • Pulsar
  • Dwutygodnik Forum
  • Polityka Insight
  • Leśniczówka Nibork
  • Projekt: Cogision, Ładne Halo
  • Wykonanie: Vavatech
  • Prawa autorskie © POLITYKA Sp. z o.o. S.K.A.