Familijny musical Jakuba Szydłowskiego opiera się, także w warstwie wizualnej, na albumie Janusza Christy z początku lat 80.
Czy moda na komiksowe ekranizacje przeminie? I czy możemy się spodziewać, że na ekrany trafią wkrótce kolejne polskie opowieści obrazkowe?
Trzy różne podejścia do adaptacji serialowych: „Kajko i Kokosz”, „My, dzieci z dworca Zoo” i „Nowy wspaniały świat”. Czyli telewizyjny przegląd miesiąca.
Udało się zachować klimat oryginału.
Za ekranizację przygód wojów kasztelana Mirmiła warto trzymać kciuki: ewentualny sukces może sprawić, że polski komiks trafi do jeszcze większej liczby odbiorców na świecie.
Nowy komiks, serial animowany, park rozrywki w Bieszczadach… Woje Mirmiła wreszcie odnaleźli się we współczesności.
Sentyment do złotej ery polskiego komiksu przyniósł kolejne owoce: antologię prac z powstałego 40 lat temu magazynu „Relax” i powrót do świata „Kajka i Kokosza”.
Jerzy Wróblewski był najbardziej wszechstronnym rysownikiem komiksowym doby PRL. Na półki księgarń trafiła już reedycja przygód Binio Billa, a niebawem pojawi się też biografia nieżyjącego artysty.
Na pierwszej aukcji polskiego komiksu oryginał okładki Janusza Christy z albumu „Zwariowana wyspa” wylicytowano za 22 tys. zł, co pokazuje, że otwiera się nowy, ważny rynek kolekcjonerski.