110 lat Zeppelinów

Kosztowne cygaro hrabiego
Tłumy zebrane nad brzegiem Jeziora Bodeńskiego z zapartym tchem obserwowały statek powietrzny wysuwający się z pływającego hangaru. Robił wrażenie: przypominał wielkie cygaro i lekko unosił się nad wodami.
Sterowiec LZ 1 tuż przed swoim dziewiczym lotem. 2 lipca 1900 r.
Wikipedia

Sterowiec LZ 1 tuż przed swoim dziewiczym lotem. 2 lipca 1900 r.

Jak zwykle nienagannie ubrany hrabia Ferdinand von Zeppelin, który miał dowodzić sterowcem w jego dziewiczym locie, zachowywał – jak na niemieckiego arystokratę i emerytowanego generała przystało – zimną krew. LZ 1 był owocem długich prac projektowych, doświadczeń i eksperymentów, które doprowadziły do stworzenia tej najdoskonalszej i najbardziej zaawansowanej maszyny latającej swoich czasów.

Fascynacja Zeppelina maszynami latającymi rozpoczęła się w 1863 r.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną