Kraj

Wielki huk reklamowy

KRRiT nie chce zbyt głośnych spotów

W połowie przyszłego roku powinien wejść w życie uchwalony właśnie przez KRRiT przepis, dzięki któremu emitowane w telewizji reklamy mają być cichsze.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji z trudem znajdowała sobie ostatnio zajęcia. To co naprawdę jest do zrobienia, jak choćby drobny krok w stronę cyfryzacji mediów, przekracza bowiem jej możliwości i kompetencje. – Brakuje nam pieniędzy – narzekają przedstawiciele KRRiT, choć jej roczny budżet wynosi 14 mln złotych.

Mimo to Rada zapragnęła na przyszły rok większych funduszy. Niestety, sejmowa komisja kultury i środków przekazu nie odnosi się do tego pomysłu entuzjastycznie, nawet nie wykazuje minimum niezbędnego zainteresowania. W tej sytuacji Rada zdecydowała się na krok desperacki, wskazujący na jej finansową degrengoladę.

Postanowiła mianowicie z wielkim hukiem przyciszyć spoty. Ale, niestety, nie da się tego zrobić bez odpowiedniego sprzętu do pomiarów głośności, instrumentów do monitoringu, a nawet bez zatrudnienia dodatkowego  pracownika do jego obsługi i nadzoru. Rada wzięła się więc na sposób i wydała rozporządzenie (na realizację którego i tak nie ma pieniędzy), wychodząc ze słusznego skądinąd i wielokrotnie sprawdzonego założenia, że jak jest przepis to i pieniądze się znajdą. Chodzi o drobne 300 tys. złotych.

Zgadzam się, że zbyt głośne spoty są najczęściej drażniące dla słuchaczy i telewidzów. Czasem jednak bywają postrzegane jako sygnał, że oto zbliża się moment emisji oczekiwanej audycji. Niektórzy wręcz deklarują, że gdy robią sobie w kuchni herbatę podczas przerwy reklamowej, to w sumie mogą posłuchać reklam.

Rada chwali się, że popisała się błyskawiczną reakcją na 108 skarg, które wpłynęły do niej na zbyt głośne reklamy. Nie zapytała jednak o to, jak wielu widzów poskarżyłoby się na dramatyczną miałkość tego pomysłu, gdyby wcześniej wiedzieli, ile ma on kosztować budżet państwa. Gromki głos Rady pewnie przycichłby pod ich wpływem, a tak mają ucichnąć tylko reklamy.

Więcej na ten temat
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kraj

Osamotnienie – dżuma współczesności?

Mamy w Polsce 5 mln jednoosobowych gospodarstw domowych. Na razie co czwarte gospodarstwo. W 2035 r. – co trzecie.

Ewa Wilk
08.02.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną