Kraj

POLITYKA liderem

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA osiągnęła w maju 2014 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników społeczno-politycznych w Polsce. Była przy tym jedynym tytułem w swoim segmencie, który odnotował wzrost sprzedaży w stosunku do maja ubiegłego roku – konkurencyjne tygodniki odnotowały spadki sprzedaży między 3,5 proc. a 30 proc.

Średnia sprzedaż POLITYKI w maju br. wyniosła 127,4 tys. egzemplarzy i była o 5 proc. wyższa od sprzedaży w maju 2013 r. Warto podkreślić, że jest to jednocześnie najwyższa średnia miesięczna sprzedaż POLITYKI w tym roku.

Na drugim miejscu zestawienia znalazł się „Newsweek”, którego średnia sprzedaż w tym czasie wyniosła 120,7 tys. egzemplarzy (i była o 3,5 proc. mniejsza od sprzedaży w maju zeszłego roku). Zarówno „Newsweek”, jak i POLITYKA dołączyły w tym miesiącu filmy na DVD: „Newsweek” – „Wilka z Wall Street”, POLITYKA – „Pod Mocnym Aniołem”.

Pozostałym tygodnikom opinii nie udało się przekroczyć pułapu 80 tys. sprzedanych egzemplarzy. Tygodnik „wSieci” (ze średnią sprzedażą 77,2 tys. egzemplarzy) odnotował spadek o 16 proc. w stosunku do maja ubiegłego roku; „Do Rzeczy” (ze średnią sprzedażą 59,6 tys. egzemplarzy) – o 30 proc.; „Wprost” (ze średnią sprzedażą 47,6 tys. egzemplarzy) – o 23 proc.

POLITYKA z wynikiem 123 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy przewodzi też w zestawieniu sprzedaży za pierwsze pięć miesięcy 2014 r. Na drugim miejscu plasuje się „News­week” (121 tys. egz.), na trzecim – „wSieci” (79 tys. egz.). Poza podium lokują się „Do Rzeczy” (64 tys.

Polityka 30.2014 (2968) z dnia 22.07.2014; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 99
Reklama