„Ślązak”, najdłużej budowany okręt w historii Polski. Czy miliardowa inwestycja się nie zmarnuje?
Mówią o nim „motorówka", ale to określenie obraźliwe dla budowniczych „Ślązaka”, którzy nie ze swej winy nie mogą dokończyć okrętu. Budowa trwa już 16 lat, ale patrolowiec nie wyjdzie na służbę w morze przed ukończeniem osiemnastki.
Ślązak nie należy do majątku przejmowanej stoczni, formalnie jest własnością MON.
Marek Świerczyński/Polityka

Ślązak nie należy do majątku przejmowanej stoczni, formalnie jest własnością MON.

Blisko stumetrowy okręt niedawno zmienił kolor. Typową dla marynarki wojennej szarość zastąpiła jasnooliwkowa barwa kolejnej warstwy podkładu. „Ślązak” wróci do „bojowej” szarości, kiedy zostanie ostatecznie pomalowany – w tym celu trzeba go będzie po raz ostatni wyciągnąć z wody. Na razie jednak zajmuje miejsce przy nabrzeżu w pierwszym z brzegu basenie Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i zaczyna nabierać ostatecznych kształtów najnowszego okrętu wojennego polskiej floty.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną