Kraj

Bierz przykład z królików

Celem kampanii Ministerstwa Zdrowia jest propagowanie zdrowego stylu życia i zachęcenie Polaków do prokreacji. Celem kampanii Ministerstwa Zdrowia jest propagowanie zdrowego stylu życia i zachęcenie Polaków do prokreacji. materiały prasowe

Jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię – ojciec miał nas 63” – ten cytat oraz filmik z podskakującymi na trawie zwierzętami w ubiegłym tygodniu obiegł wszystkie portale informacyjne nie tylko w Polsce, ale za sprawą depeszy, którą opublikowała amerykańska agencja informacyjna Associated Press, także na całym świecie (odnotowały to m.in. serwisy „The New York Times”, „USA Today”, „The Independent”, „The Guardian”, „Daily Mail”, a nawet „South China Morning Post”).

Rzecz dotyczyła pierwszej odsłony kampanii Ministerstwa Zdrowia, której celem jest propagowanie zdrowego stylu życia i zachęcenie Polaków do prokreacji. Z gotowych scenariuszy wybrany został jeden z tych, które zaproponowała firma produkcyjna Propeller Film, mająca dotychczas spore doświadczenie w przygotowywaniu dużych komercyjnych kampanii reklamowych, teledysków oraz programów telewizyjnych.

Współtwórca Propeller Film i producent Jakub Kubicki przyznaje, że współpraca z ministerstwem przebiegała dość zgodnie, a ostateczna wersja spotu została zaakceptowana przez resort. Kampania potrwa do końca tego roku i będzie miała swoje kolejne odsłony, ale to, czy będą one nawiązywać do już wyemitowanego spotu, na razie pozostaje tajemnicą producentów. Spoty będą emitowane w najlepszym czasie antenowym w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych. O tym, w jakich konkretnie, zadecyduje dom mediowy, któremu to zadanie zlecono. W ramach akcji w 11 największych miastach Polski oraz na terenie Okręgu Górnośląskiego pojawią się też plakaty w środkach komunikacji miejskiej. Na całą kampanię przeznaczono 2,7 mln zł. Pieniądze pochodzą ze środków ministerialnych w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016–20.

Polityka 46.2017 (3136) z dnia 14.11.2017; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 7
Reklama