Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Kultura

Malkovich na gościnnych przedstawieniach w Polsce

John Malkovich urodził się w 1953 roku. Był wielokrotnie nagradzany i doceniany w świecie filmu i teatru. John Malkovich urodził się w 1953 roku. Był wielokrotnie nagradzany i doceniany w świecie filmu i teatru. Nathalie Bauer / materiały prasowe
Już 4 czerwca na Dużej Scenie Teatru Jaracza w Łodzi wystawiony zostanie spektakl "The Infernal Comedy". W roli głównej wystąpi John Malkovich. Zaplanowane są w Polsce dwa pokazy tego przedstawienia.

W Teatrze Jaracza w Łodzi odbędzie się jedyna w Polsce biletowana prezentacja, dzień później w Teatrze Wielkim w Warszawie  będzie mieć miejsce pokaz zamknięty. To niezwykła możliwość zobaczenia tego niezwykłego aktora filmowego i teatralnego na scenie w naszym kraju. Przedstawienie odbędzie się przy okazji jubileuszu XX-lecia działalności PwC (dawniej PricewaterhouseCoopers).

"The Infernal Comedy" to prawdziwa historia seryjnego mordercy Jacka Unterwegera, pisarza podejrzanego o mordowanie prostytutek. W spektaklu aktorowi towarzyszą Laura Aikin oraz Aleksandra Zamojska, m.in. absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie.

"The Infernal Comedy" jest sztuką rozpisaną na barokową orkiestrę, dwie sopranistki i jednego aktora. Jej fabuła czerpie z prawdziwej historii Jacka Unterwegera, mordercy, który został okrzyknięty więziennym poetą. Był uznanym pisarzem i dziennikarzem, wyjątkowym kobieciarzem, a przede wszystkim światowcem, któremu, gdziekolwiek się zatrzymywał – w Wiedniu, Graz, Pradze czy Los Angeles – towarzyszyło podejrzenie o zabójstwa prostytutek. Gdy postanowił uciec przed złą sławą z Wiednia do Stanów Zjednoczonych, został aresztowany w Miami i odesłany przed austriacki sąd. Oskarżony i skazany za popełnienie jedenastu morderstw, popełnił samobójstwo…

Punktem wyjścia sztuki jest pokazanie aktora (Jacka), który czytając fragmenty swojej nowej powieści, wpada w wir wspomnień, czemu towarzyszy melodramatyczna muzyka z Don Juana Chistopha Willibalda Glucka. Jego monologi są przeplatane scenami z dwiema śpiewaczkami operowymi. Zgodnie z teorią afektów w muzyce barokowej, każda z tych scen i arii jest powiązana ze stanami emocjonalnymi – jak Radość, Nienawiść, Miłość, Żałoba, Pożądanie i Podziw – w odniesieniu do różnorakich relacji Jacka z kobietami.

Reklama