Po co komu remiksy?

Bo piosenki były za krótkie
Po co rozkładać sztukę na czynniki pierwsze, cytować, przerabiać to, co było? I dlaczego recykling jest dziś tak istotną częścią kultury?
materiały prasowe

Remiks zawędrował na polskie salony. Hitem Europejskiego Kongresu Kultury były koncerty utworów Jonny’ego Greenwooda i Aphex Twina, odnoszących się do starych kompozycji Krzysztofa Pendereckiego. Zobaczyliśmy na przykładzie, jak działa kulturalny recykling. Po pierwsze – z przetworzenia wiekowej (dokładnie 50-letniej) „Polimorfii” powstały nowe utwory. Po drugie – nowa publiczność usłyszała przy okazji oryginał. Po trzecie – współpraca z orkiestrą nad repertuarem Pendereckiego zostawi ślad w muzycznej biografii dwóch uczestniczących w tym wszystkim 40-latków.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną