Polskie akcenty na tureckim Biennale

Wszyscy tacy dzicy
„Mamo, czy jestem barbarzyńcą?” – to pytanie-hasło 13 Biennale Sztuki w Stambule. Odpowiedzi udzielane przez artystów z całego świata nie są oczywiste. Te polskie okazały się jednymi z ciekawszych.
Zbigniew Libera, „Opowieści afrykańskie”, 2011 r.
Sevet Dilber

Zbigniew Libera, „Opowieści afrykańskie”, 2011 r.

Trudno znaleźć lepsze miejsce do tego typu rozważań niż metropolia rozdarta między Azją i Europą, między kulturą zachodnią a islamską, między wiernością tradycji a chęcią modernizacji. Wydawać by się mogło, że w mieście żyjącym świeżą legendą placu Taksim oraz bliskością tragedii w Syrii rozważania o barbarzyństwie powinny krążyć wokół takich zagadnień, jak polityka i geopolityka, zderzenia cywilizacji czy mechanizmy władzy. Widza czeka jednak zaskoczenie.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj