Na całym świecie billboardy kojarzą się jednoznacznie z reklamą. Tylko nie w Toruniu, gdzie ruszyła właśnie 9. edycja festiwalu Art Moves – sztuki na billboardach.
Przynajmniej przez kilka jesiennych tygodni billboard staje się w Toruniu antybillboardem. Manifestacją myśli kontestującej konsumpcjonizm, wszelkie formy intelektualnego i duchowego zniewolenia. Jest jak napis „Palenie zabija” umieszczany na opakowaniach papierosów. A przy tym z twórcami festiwalu od pierwszej edycji ściśle współpracuje największa w kraju firma reklamy outdoorowej AMS, znana zresztą ze wspierania wielu innych akcji społecznych i kulturalnych.
Gdy tylko wielkoformatowe, komercyjne billboardy trafiły do Polski, pojawiła się pokusa, by artystycznie kontestować ich przesłanie.
Polityka
38.2016
(3077) z dnia 13.09.2016;
Kultura;
s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "Twórcy wielkiego formatu"