1. Ostatnia Rodzina, reż. Jan M. Matuszyński.
Niezwykle dojrzały artystycznie debiut. Intymny i jednocześnie bardzo zwyczajny portret trzypokoleniowej rodziny Beksińskich uwięzionych w blokowisku na warszawskim Służewie. Rzadko spotykany w polskim kinie przykład współpracy reżysera z aktorami, czego rezultatem są wybitne kreacje.
2. Zjednoczone stany miłości, reż. Tomasz Wasilewski.
Polska transformacja ustrojowa początku lat 90. w prowincjonalnym miasteczku. Dramatyczne przeżycia czterech kobiet w różnym wieku, którym wydawało się, że mają prawo do marzeń, skoro świat dookoła się zmienia. Nagroda za scenariusz w Berlinie oraz nominacja do Europejskiej Nagrody Filmowej.
3. Plac zabaw, reż. Bartosz M. Kowalski.
Żyjemy w kraju pełnym agresji, która udziela się również najmłodszym. Paradokumentalny styl reżysera jeszcze wyostrza wymowę najbardziej drastycznych scen. Zasłużone miano najbardziej kontrowersyjnego filmu sezonu.