Kultura

Skrzyżowanie niespodzianek

Skrzyżowanie Kultur 2017

materiały prasowe
Na jedne festiwale muzyczne publiczność przyjeżdża ze względu na nazwiska, które organizatorzy wypisują co roku na plakatach. Z drugimi jest na odwrót: to marka imprezy sprawia, że słuchacze ściągają nawet na występy mało lub w ogóle nieznanych sobie wykonawców.

Na jedne festiwale muzyczne publiczność przyjeżdża ze względu na nazwiska, które organizatorzy wypisują co roku na plakatach. Z drugimi jest na odwrót: to marka imprezy sprawia, że słuchacze ściągają nawet na występy mało lub w ogóle nieznanych sobie wykonawców. Od startu w 2005 r. Skrzyżowanie Kultur konsekwentnie wyrabiało sobie takie właśnie zaufanie wśród miłośników nie tylko muzyki świata. Część osób świadomie przychodzi pod Pałac Kultury i Nauki bez zaglądania do programu – chcą niespodzianek.

Kto najbardziej zaskoczy ich w tym roku? Artystką unikatową w skali globu jest na pewno Aziza Brahim. Urodzona w algierskim obozie dla uchodźców dziedziczka saharyjskiego ludu Sahrawi, jego tradycyjne pieśni popularyzuje już od ponad 20 lat. Podobny staż i powołanie ma turecka grupa BaBa ZuLa. Lokalną tradycję i instrumentarium łączą z psychodelią, elektroniką, reggae – i dobrze rozumianym zacietrzewieniem politycznym.

Szczegóły: festival.warszawa.pl

Skrzyżowanie Kultur, Warszawa, 23–30 września

Polityka 38.2017 (3128) z dnia 19.09.2017; Afisz. Premiery; s. 67
Oryginalny tytuł tekstu: "Skrzyżowanie niespodzianek"
Reklama

Czytaj także

Ludzie i style

Wszechobecny Krzysztof Stanowski. Jak wyjaśnić ten fenomen?

Wyrósł najwyraźniej na pierwszego dziennikarza w Polsce, którego koniecznie trzeba przekonać do swoich racji. Bo można się ze Stanowskim nie zgadzać, ale „trzeba go szanować”.

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk
13.06.2021