Kultura

Skrzyżowanie niespodzianek

Skrzyżowanie Kultur 2017

materiały prasowe
Na jedne festiwale muzyczne publiczność przyjeżdża ze względu na nazwiska, które organizatorzy wypisują co roku na plakatach. Z drugimi jest na odwrót: to marka imprezy sprawia, że słuchacze ściągają nawet na występy mało lub w ogóle nieznanych sobie wykonawców.

Na jedne festiwale muzyczne publiczność przyjeżdża ze względu na nazwiska, które organizatorzy wypisują co roku na plakatach. Z drugimi jest na odwrót: to marka imprezy sprawia, że słuchacze ściągają nawet na występy mało lub w ogóle nieznanych sobie wykonawców. Od startu w 2005 r. Skrzyżowanie Kultur konsekwentnie wyrabiało sobie takie właśnie zaufanie wśród miłośników nie tylko muzyki świata. Część osób świadomie przychodzi pod Pałac Kultury i Nauki bez zaglądania do programu – chcą niespodzianek.

Kto najbardziej zaskoczy ich w tym roku? Artystką unikatową w skali globu jest na pewno Aziza Brahim. Urodzona w algierskim obozie dla uchodźców dziedziczka saharyjskiego ludu Sahrawi, jego tradycyjne pieśni popularyzuje już od ponad 20 lat. Podobny staż i powołanie ma turecka grupa BaBa ZuLa. Lokalną tradycję i instrumentarium łączą z psychodelią, elektroniką, reggae – i dobrze rozumianym zacietrzewieniem politycznym.

Szczegóły: festival.warszawa.pl

Skrzyżowanie Kultur, Warszawa, 23–30 września

Polityka 38.2017 (3128) z dnia 19.09.2017; Afisz. Premiery; s. 67
Oryginalny tytuł tekstu: "Skrzyżowanie niespodzianek"

Czytaj także

Świat

Demonstrancie, pokaż twarz!

Zakazy zakrywania twarzy podczas demonstracji mnożą się nie tylko w państwach autokratycznych, ale też na Zachodzie. Czy możliwa jest demokracja bez anonimowości?

Jędrzej Winiecki
15.10.2019