Ostro o Rosji w „Łagodnej” Siergieja Łoźnicy

Jądro rosyjskości
Film „Łagodna” Siergieja Łoźnicy to szokująca panorama cierpienia i poniżenia we współczesnej Rosji.
Słaba, bezbronna jednostka zderza się z totalitarnym państwem, współczesną Rosją.
Against Gravity/materiały prasowe

Słaba, bezbronna jednostka zderza się z totalitarnym państwem, współczesną Rosją.

Tytuł nawiązuje do jednego z najbardziej znanych opowiadań Fiodora Dostojewskiego, niejednokrotnie już ekranizowanego – m.in. przez Bressona, Dumałę i Trelińskiego. Pisząc pod koniec życia nowelę o samobójstwie młodej kobiety duszącej się w nieudanym małżeństwie, genialny pisarz niepokoił się głównie o przyszłość jego narodu, los Rosji. Tej problematyce potraktowanej w sposób alegoryczny poświęcone są także „Biesy” i „Bracia Karamazow” – najwybitniejsze powieści Dostojewskiego powstałe mniej więcej w tym samym czasie co „Łagodna”.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj