Kultura

Komiks

Najlepsze komiksy 2017 roku

materiały prasowe
Autorskie podsumowanie 2017 roku na rynku komiksów.

1. Jacek Świdziński, Powstanie film narodowy, Kultura Gniewu.

Świdziński to Mrożek wcielony, zarówno jeśli chodzi o kreskę, jak i absurdalny humor. Historia o tworzeniu filmowej superprodukcji ku pokrzepieniu serc, gdzie środek do celu jest właściwie samym celem, a do tego celna analiza polskich bolączek.

2. Jacek Frąś (rysunki), Wanda Hagedorn (scenariusz), Totalnie nie nostalgia, Wydawnictwo Komiksowe/Kultura Gniewu.

Wanda Hagedorn opowiada o dorastaniu dziewczynki w powojennym Szczecinie. Z jej punktu widzenia PRL to system nie dość, że opresyjny politycznie, to jeszcze obyczajowo konserwatywny i skrajnie seksistowski.

3. Joe Sacco, Strefa Gazy. Przypisy, Timof Comics.

Po doskonale przyjętej „Palestynie” jeden z czołowych reporterów komiksowych przygląda się bliżej dwóm – nieistotnym z perspektywy wielkiej polityki – „incydentom” z 1956 r. Wówczas to izraelskie oddziały zaatakowały miejscowości Rafach i Chan Junis, a ofiarami byli cywile.

 

Polityka 51/52.2017 (3141) z dnia 17.12.2017; Afisz. Podsumowania 2017 roku; s. 114
Oryginalny tytuł tekstu: "Komiks"
Reklama

Czytaj także

Fotoreportaże

Urok małych liczb. Najlepsze polskie apartamentowce

Zamiast balkonów na długość stopy i niedoświetlonych parapetów są szerokie tarasy i wielkie okna, zamiast anonimowości – przestrzenie, które sprzyjają spotkaniom z sąsiadami. Najlepsze polskie apartamentowce mają mało mieszkań, wyjątkową architekturę i położenie. Niestety, kameralne wciąż znaczy rzadkie i ekskluzywne.

Marta Polny
28.09.2021