Mroczne opowieści dla dzieci

Gorzka szczepionka
Zgorzkniały ostatnio książki, seriale, a nawet maskotki dla dzieci. Czy zaciera się w kulturze granica między tym, co dorosłe, a tym, co dziecięce?
Amybeth McNulty w tytułowej roli w mrocznym serialu „Ania, nie Ania” według powieści Lucy Maud Montgomery.
Netflix

Amybeth McNulty w tytułowej roli w mrocznym serialu „Ania, nie Ania” według powieści Lucy Maud Montgomery.

Nazywa się Kitty White, ale wszyscy znają ją jako Hello Kitty – wszechobecną, przeuroczą komiksową kotkę, która zdobi wszystko, co się da. Od piórników i koszulek po tostery i samochody – japońska ikona czystej słodyczy i kultury kawaii zrobiła międzynarodową karierę.

Zaczęło się skromnie – od portmonetki wypuszczonej na rynek przez firmę Sanrio w 1974 r. Zaprojektowana przez Yuko Shimizu kotka była narysowana w uproszczony sposób – miała dużą główkę, oczy jak węgielki i kokardkę, nie miała za to ust.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj