Paryska odsłona polskiej sztuki

Para na Paryż
Otwarta w paryskim Centre Pompidou wystawa prac Katarzyny Kobro i Władysława Strzemińskiego to jedno z najważniejszych od dawna wydarzeń w promocji polskiej sztuki za granicą.
„Pejzaż morski deszczowy” Władysława Strzemińskiego, 1934 r.
Muzeum Sztuki, Łódź & Ewa Sapka-Pawliczak

„Pejzaż morski deszczowy” Władysława Strzemińskiego, 1934 r.

Paryż próbowaliśmy zaciekawić naszą sztuką kilka razy. Nie licząc niedużych wystaw w mniej znaczących galeriach czy muzeach, zaczęło się od zbiorowej wystawy „Presence Polonaise” w 1983 r. Wbrew temu, co pisała wówczas polska prasa, nie podbiliśmy tamtą ekspozycją ani Centre Pompidou, ani stolicy Francji, a frekwencja była raczej słaba. W 2000 r. udało się zorganizować sporą wystawę Jacka Malczewskiego w Musée d’Orsay, a cztery lata później – nieco mniejszą Bernarda Bellotto (myląco nazywanego Canaletto) w samym Luwrze.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj