Kultura

Rozegrajmy to inaczej

Jasna strona gier wideo

Opowieść z czasów rewolucji francuskiej „We. The Revolution”. Opowieść z czasów rewolucji francuskiej „We. The Revolution”. materiały prasowe
Gry wideo kontestujące wyzysk, wojnę, nierówności, pomagające dojść do siebie po śmierci dziecka, prowokujące do rozmów na trudne tematy – o tym chcą dyskutować polscy twórcy.
Terapeutyczna gra „That Dragon, Cancer”.materiały prasowe Terapeutyczna gra „That Dragon, Cancer”.

Na pomysł zorganizowania imprezy poświęconej „jasnej stronie gier wideo” wpadła Fundacja Indie Games Polska. Wraz z Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym (FINA) organizator Games for Impact stara się zbudować platformę dyskusji o jednym z najważniejszych mediów XXI w., wzorując się na nowojorskiej inicjatywie Games for Change (G4C). Celem jest z jednej strony budowanie świadomości, że gry wideo już od dawna bywają czymś więcej niż rozrywką, z drugiej – wywołanie twórczego fermentu, nie tylko w środowisku autorów gier.

Polityka 48.2018 (3188) z dnia 27.11.2018; Kultura; s. 86
Oryginalny tytuł tekstu: "Rozegrajmy to inaczej"
Reklama

Czytaj także

Kultura

Polonia jest taka jak my. Ewa Winnicka opowiada o polskim Greenpoincie

Mnie ten temat dlatego tak bardzo pociąga, że zmusza do zastanowienia, co to znaczy być w ogóle Polakiem – mówi Ewa Winnicka, autorka książki „Greenpoint. Kroniki Małej Polski”.

Janusz Wróblewski
16.06.2021