Kultura

Polska: western czy horror?

Młode kino gatunkowe

„Eastern” Piotra Adamskiego – obraz kraju skupionego w dwóch wrogich obozach. „Eastern” Piotra Adamskiego – obraz kraju skupionego w dwóch wrogich obozach. materiały prasowe
Młodzi filmowcy patrzą na Polskę przez pryzmat kina gatunkowego: westernu, horroru czy science fiction. Co widzą?
„Jestem REN” Piotra Ryczki – interesująca metafora sytuacji kobiet.materiały prasowe „Jestem REN” Piotra Ryczki – interesująca metafora sytuacji kobiet.

Już pierwsza scena „Easternu” (premiera zapowiedziana na 20 marca) obiecuje mocne wrażenia: pościg w lesie kończy się śmiercią jednego z uczestników. Ginie chłopak zastrzelony przez dziewczynę nieco tylko młodszą od siebie, ale wszystko wydaje się przebiegać według ustalonych reguł. Na miejsce przyjeżdża lekarz, wypisuje akt zgonu, a zwłoki zostają ułożone tak, by nikt nie miał wątpliwości: to była zemsta.

Akcja debiutanckiego filmu Piotra Adamskiego toczy się we współczesnej Polsce, którą rozpoznajemy na pierwszy rzut oka: schludne, zamożne domy, samochody błyszczące nawoskowaną karoserią, spokojne przedmieścia, zatłoczone centrum.

Polityka 12.2020 (3253) z dnia 17.03.2020; Kultura; s. 78
Oryginalny tytuł tekstu: "Polska: western czy horror?"

Czytaj także

Fotoreportaże

Kameralnie i lokalnie. Oto finaliści 10. edycji Nagrody Architektonicznej

Przedstawiamy pięciu finalistów jubileuszowej 10. edycji Nagrody Architektonicznej POLITYKI. W tym roku wyjątkowo dokładamy do puli dodatkową piątkę najciekawszych ubiegłorocznych realizacji, aby nasi czytelnicy mogli wybrać z niej swojego faworyta.

Piotr Sarzyński
13.04.2021