Polityka. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

Subskrybuj
Kultura

Czarne lustro

„Dziady” według Kleczewskiej: poruszający portret dzisiejszej Polski

„Dziary” Adama Mickiewicza w reżyserii Mai Kleczewskiej. „Dziary” Adama Mickiewicza w reżyserii Mai Kleczewskiej. Bartek Barczyk
„Dziady” z Teatru Słowackiego, których obejrzenie odradza małopolska kurator oświaty, to portret dzisiejszej Polski. Trafny i poruszający.
Uczniowie oczekujący na wejście do Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie.Marek Lasyk/Reporter Uczniowie oczekujący na wejście do Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie.

Od początku miało być znacząco i mocno. Realizacja Mai Kleczewskiej została zaplanowana w 120-lecie prapremiery utworu Mickiewicza. Dzieło przez lata uchodziło za niesceniczne, aż Stanisław Wyspiański swoją inscenizacją w tymże Teatrze im. Słowackiego, który wtedy nazywał się Teatrem Miejskim, nie tylko udowodnił, że jest inaczej, ale też pokazał jego aktualność. Czyniąc z „Dziadów” podstawę kanonu teatralnego i jednocześnie lustro, w którym będą się odtąd przeglądać kolejne generacje Polaków.

Polityka 49.2021 (3341) z dnia 30.11.2021; Kultura; s. 98
Oryginalny tytuł tekstu: "Czarne lustro"
Reklama

Czytaj także

Kraj

Guru strategii i willa na Żoliborzu

Jacek Bartosiak to prawnik i popularny w PiS geopolityk amator. Głosi nieufność wobec Zachodu, twierdzi, że Polska bez pomocy NATO może wygrać z Rosją. Jego kancelaria adwokacka przez siedem lat działała w domu żony Rogera de Bazelaire. To były dyrektor finansowy kremlowskiego oligarchy Michaiła Fridmana.

Tomasz Piątek
17.01.2022