Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Film

Kosmiczne atrakcje

Recenzja serialu: „Kosmos”, reż. Ann Druyan, Seth MacFarlane

13-odcinkowa seria jest nowoczesną kontynuacją kultowego serialu dokumentalnego z lat 80. 13-odcinkowa seria jest nowoczesną kontynuacją kultowego serialu dokumentalnego z lat 80. materiały prasowe
Z kamerą wśród gwiazd i nie tylko.

Fascynująca podróż po Wszechświecie, opowieść o powstaniu Ziemi i hipotezach narodzin życia na niej, o rozwoju nauki, odkrywaniu praw natury, błądzeniu i dochodzeniu do prawdy. Prowadzona z użyciem najnowszych zdobyczy nauki i techniki, pełna wspaniałych wizualizacji, świetnych animacji autora serialu „Family Guy: Głowa rodziny” i filmu „Ted”, z charyzmatycznym Neilem deGrasse Tysonem – astro­fizykiem, autorem popularyzatorskich książek – w roli przewodnika po Ziemi i kosmosie. 13-odcinkowa seria jest nowoczesną kontynuacją kultowego serialu dokumentalnego z lat 80., w którym astronom i popularyzator nauki Carl Sagan zarażał amerykańskich telewidzów pasją do zgłębiania zagadek (Wszech)świata. Jej start poprzedzi dwugodzinna, nadawana na żywo 15 marca od 1.00 w nocy, relacja z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i Centrum Kontroli Misji w Houston. W programie m.in. widok Ziemi z kosmosu, wschód i zachód Słońca oraz spotkanie z kosmonautami, którzy opowiedzą o życiu i pracy w stanie nieważkości. Czy rzeczywistość dorówna oscarowej „Grawitacji” Alfonso Cuaróna?

Kosmos, 13-odcinkowy serial dokumentalny Ann Druyan i Setha MacFarlane’a, National Geographic Channel, start emisji: 16 marca, godz. 22.00

Polityka 11.2014 (2949) z dnia 11.03.2014; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Kosmiczne atrakcje"

W hamaku i na leżaku. Wybraliśmy 12 książek na lato

Latem można nadrobić zaległości z całego roku, dlatego proponujemy starannie wybrany zestaw 12 gorących powieści, kryminałów i książek non-fiction z ostatnich miesięcy. Wciągających, poruszających, odkrywczych.

Jakub Demiańczuk, Justyna Sobolewska, Aleksandra Żelazińska