Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Film

Zło za zło

Recenzja filmu: „Fotograf”, reż. Waldemar Krzystek

Andriej Kostasz jako Kola Andriej Kostasz jako Kola Kino Świat
Kolejny po „Małej Moskwie” film tego reżysera dziejący się w Legnicy w czasach pobytu wojsk radzieckich.

Na centralnym placu Legnicy radziecki żołnierz, dezerter, popełnia samobójstwo. Wśród przerażonych świadków zdarzenia jest mały chłopczyk, który już jako dorosły pojawi się w filmie. Ale może to sam Waldemar Krzystek wspominający w wywiadach owe traumatyczne przeżycie z dzieciństwa? „Fotograf” to kolejny po „Małej Moskwie” film tego reżysera dziejący się w Legnicy w czasach pobytu wojsk radzieckich. Akcja zaczyna się jednak w Moskwie, gdzie policja daremnie poszukuje wyrafinowanego mordercy o kryptonimie Fotograf (przy zwłokach ofiar ustawia kartoniki z numerkami, tak jak to robią ekipy śledcze). Jak się okaże, by zrozumieć motywy szaleńca, trzeba wrócić do wydarzeń z lat 70. ubiegłego wieku, rozgrywających się w radzieckim garnizonie w Legnicy. Śledztwo prowadzi para jak z dobrego serialu: major po przejściach (Aleksandr Bałujew) i młoda, niepozbawiona jeszcze ideałów, policjantka (Tatiana Arngolts). Aktorzy rosyjscy grają świetnie, także w drugim planie. Nasza reprezentacja, z Tomaszem Kotem i Adamem Woronowiczem, w niczym im jednak nie ustępuje.

Fotograf, reż. Waldemar Krzystek, prod. Polska, 112 min

Polityka 2.2015 (2991) z dnia 06.01.2015; Afisz. Premiery; s. 63
Oryginalny tytuł tekstu: "Zło za zło"
Reklama