Film

Miłość w dekoracjach

Recenzja filmu: „Noc w Ville-Marie”, reż. Guy Édoin

Monica Bellucci i Aliocha Schneider – gwiazda z synem Monica Bellucci i Aliocha Schneider – gwiazda z synem Kino Świat
Wszystko tu jest poważne, dojrzałe, pogłębione, a jednocześnie wydaje się wyjęte i złożone z cytatów, reminiscencji, zapożyczeń.

Monica Bellucci gra w „Nocy w Ville-Marie” gwiazdę srebrnego ekranu ściągniętą na plan do Montrealu, gdzie jej mąż reżyser kręci od 20 lat ten sam wyciskacz łez oparty na jej biografii. Kicz przeplata się z prawdziwym życiem aktorki i nie tylko jej życiem, co rodzi zamierzony dystans i w oczywisty sposób naprowadza na ważny trop – sztuki jako umownej scenerii, gdzie próżno szukać prawdziwych emocji. Paradoksalnie Guyowi Édoinowi, kanadyjskiemu twórcy „Nocy w Ville-Marie”, właśnie o uzyskanie tej emocjonalnej prawdy w filmie chodzi. Wydobyciu jej służyć mają realistycznie kręcone portrety kilku innych związków, m.in. porzuconego przez partnera młodego geja, któremu matka nie chce zdradzić, kto jest jego ojcem. Pielęgniarki nieutrzymującej kontaktu z synem, obwiniającej się o śmierć męża.

Noc w Ville-Marie, reż. Guy Édoin, prod. Kanada, 101 min

Polityka 31.2016 (3070) z dnia 26.07.2016; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Miłość w dekoracjach"
Reklama