Film

Sezon cudów

Recenzja serialu: „Opowieść podręcznej 4”, reż. Mike Barker

„Opowieść podręcznej 4”, reż. Mike Barker „Opowieść podręcznej 4”, reż. Mike Barker HBO
Podstawowe problemy pozostają bez zmian: brak świeżości i brak wiarygodności.

Serial „Opowieść podręcznej” miał fenomenalny pierwszy sezon. Adaptacja dystopijnej powieści Margaret Atwood z 1985 r., z Ameryką jako kolejnym Iranem, autorytarnym, teokratycznym reżimem z ubezwłasnowolnionymi i traktowanymi jak przedmioty kobietami, oddawała lęki związane z prezydenturą Trumpa i idącą przez świat falą konserwatyzmu i mizoginii. Trafienie w czas połączone z realizacją na poziomie filmowym i magnetyczną Elisabeth Moss w tytułowej roli podręcznej-narratorki June Osborne przyniosły serialowi zasłużoną sławę i nagrody. Kolejne sezony, pisane już samodzielnie przez scenarzystów (Atwood w 2019 r. opublikowała własną wersję dalszych losów bohaterek książki, „Testamenty”, które zresztą także mają zostać sfilmowane) nie miały podobnej siły.

Opowieść podręcznej 4 (The Handmaid’s Tale 4), od 29 kwietnia w HBO GO, od 30 kwietnia w HBO, 10 odc.

Polityka 18.2021 (3310) z dnia 26.04.2021; Afisz. Premiery; s. 99
Oryginalny tytuł tekstu: "Sezon cudów"
Reklama

Czytaj także

Niezbędnik

Zygmunt Freud i jego rewizja natury człowieka

Gdy Albert Einstein wytyczał nową drogę myśleniu o przestrzeni, czasie i grawitacji, wiedeński lekarz Zygmunt Freud rewidował wiedzę o istocie człowieczej natury.

Joanna Cieśla
08.09.2015