Film

Mechanizmy obronne

Recenzja filmu: „Wróg doskonały”, reż. Kike Maíllo

„Wróg doskonały”, reż. Kike Maíllo „Wróg doskonały”, reż. Kike Maíllo Best Film
Spowity w mrokach psychoanalizy thriller inspirowany kryminałem Belgijki Amélie Nothomb.

Po gigantycznym sukcesie „Zimnej wojny” słusznie przewidywano, że aktorzy grający u Pawła Pawlikowskiego szybko zrobią międzynarodową karierę. Joanna Kulig została gwiazdą serialu „The Eddy” Damiena Chazelle’a („La La Land”). Mniej szczęścia miał Tomasz Kot. Gdy już zbierał gratulacje, że zagra czarny charakter w nowym Bondzie, plany pokrzyżował mu Daniel Craig, nie zgadzając się na występ polskiego aktora. Za anglojęzyczny debiut Kota należy więc uznać „Wroga doskonałego” – ambitny, acz niezbyt oryginalny film sensacyjny wyreżyserowany przez mało znanego Hiszpana Kike Maíllo. Rola Kota, choć zasługuje na pochwały, żadnym oscarowym wyczynem jednak nie jest i do spektakularnych osiągnięć artysty, który ma ich całkiem sporo, zaliczać jej niepodobna. Niemniej aż miło popatrzeć, jak daje radę, zgrabnie pokonując językowe bariery.

Wróg doskonały (A Perfect Enemy), reż. Kike Maíllo, prod. Francja, Hiszpania, Niemcy, 88 min

Polityka 27.2021 (3319) z dnia 29.06.2021; Afisz. Premiery; s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "Mechanizmy obronne"
Reklama

Czytaj także

Kultura

„Zielony rycerz. Green Knight”: filmowy powrót do mitycznej Brytanii

W filmie „Zielony rycerz. Green Knight” Davida Lowery’ego oglądamy Króla Artura i jego rycerzy Okrągłego Stołu. Znowu. Co takiego tkwi w legendach arturiańskich, że współczesna kultura regularnie do nich wraca?

Marcin Zwierzchowski
27.07.2021