Film

Kino do śmiechu

Kino do śmiechu

Ambitne tytuły nie mają szans w kinach. Widać to wyraźnie po wynikach frekwencyjnych polskich filmów.
Ambitne tytuły nie mają szans w kinach. Widać to wyraźnie po wynikach frekwencyjnych polskich filmów. Największą popularnością cieszy się kino gatunkowe: zwłaszcza komedie, kryminały oraz melodramaty. Na czołowych miejscach rodzimego box office’u brakuje tylko bajek dla dzieci, ale te niechętnie są kręcone przez naszych reżyserów. Pułapem nie do przebicia dla artystycznych propozycji jest granica 200 tys. widzów. Nawet dla „Tryptyku rzymskiego” zrealizowanego na podstawie tekstu Jana Pawła II zapora ta okazała się nie do sforsowania, co należy uznać za sporą niespodziankę. Dotychczas wszystkie filmy papieskie bez problemu osiągały dużo lepsze wyniki.

Oglądalność polskich filmów wprowadzonych na ekrany w 2007 r. przedstawia się następująco:
 

1. Dlaczego nie!, reż. Ryszard Zatorski, 1 139 464 widzów (115 kopii)

2. Świadek koronny, reż. Jarosław Sypniewski, Jacek Filipiak, 943 534 widzów (81 kopii)

3. Ryś, reż. Stanisław Tym, 778 529 widzów (120 kopii)

4. Testosteron, reż. Tomasz Konecki i Andrzej Saramonowicz, 675 208 widzów (125 kopii)

5. Jasne błękitne okna, reż. Bogusław Linda, 58 879 widzów (45 kopii)

6. Południe Północ, reż. Łukasz Karwowski, 17 320 widzów (45 kopii)

7. Tryptyk rzymski, reż. Marek Luzar, 6748 widzów (81 kopii)

8. Bezmiar sprawiedliwości, reż. Wiesław Saniewski, 4364 widzów
(25 kopii)

Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Pokolenie iGen: jakie jest i co mu zagraża

Przedstawiciele młodego pokolenia iGen nie wyobrażają sobie życia bez stałego kontaktu z całym światem, który jest zamknięty w małym pudełeczku, na dodatek w kieszeni – mówi dr Tomasz Grzyb, psycholog, profesor na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.

Teresa Olszak
25.05.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną